Ako expandovať na ďalšie trhy pomocou reklamy a nástrojov od Google?

Ako expandovať na ďalšie trhy pomocou reklamy a nástrojov od Google?
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Ako sme už písali v predchádzajúcich častiach tohto tématického seriálu, platené kontextové reklamy vo vyhľadávačoch sú efektívna a rýchla cesta, ako podporiť predaj a expanziu firmy na zahraničných trhoch. Keďže Google je na väčšine trhov majoritný hráč na poli vyhľadávačov, výrazne sa tak znižuje náročnosť pre správu a vyhodnocovanie PPC kampaní.

Systém Google AdWords funguje pomerne jednoducho a intuitívne. V skratke zrhnuté, nastavíte si kľúčové slová a jazyk, na ktoré sa chcete zobrazovať, cenu za preklik, ktorú ste ochotný zaplatiť a samozrejme textové reklamy, ktoré bude systém na základe svojho algoritmu užívateľom servírovať.

Samozrejme, toto je zjednodušená predstava o správe a optimalizácii PPC reklám , prax je oveľa zložitejšia. Reklamy je potrebné logicky rozčleniť, potom testovať výkonnosť jednotlivých kľúčových slov a reklamných zostáv, vyhodnocovať webovú analytiku a konverzie návštevníkov na zákazníkov. Do toho ešte môžete pridať retargetingovú kampaň (cielenie užívateľov, ktorí už na vašej stránke boli), video reklamu na YouTube alebo banerovú kampaň a vytvorí sa vám celkom zložitý mix online aktivít, ktoré treba v systéme Google AdWords spravovať efektívne. To je hlavný dôvod, prečo väčšina klientov preferuje prenechať správu PPC reklám špecializovanej agentúre, pretože konkurencia, trh a vývoj idú jednoducho príliš rýchlo dopredu.

Okrem systému Google AdWords pre PPC reklamy poskytuje Google širokú škálu bezplatných online nástrojov, ktoré vám pomôžu pri výskume nových trhov, analýze užívateľov vašich stránok a samozrejme aj v príprave na expanziu na vybrané trhy.

Článok pokračuje pod reklamou

Online nástroje, ktoré pomôžu pre expanzii

Google pripravil komplexnú platformu s názvom Think Insights with Google, kde nájdete celú kopu najnovších štatistík a údajov o trhoch, užívateľoch a ich správaní sa pri online nákupoch a využívaní internetu a taktiež užitočné benchmarky, napríklad ohľadom miery prekliku či výkonnosti rôznych foriem online reklám. Cez tento web sa dostanete aj k väčšine nástrojov, o ktorých si nižšie povieme trošku viac.

Google keyword tool

Výskum kľúčových slov je jeden zo základných krokov pri prieskume trhu a príprave SEO či PPC kampaní. Pomocou Google Keyword tool získate informácie o mesačných hľadanostiach kľúčových slov, nápady na ďalšie relevantné slová, objavíte sezónne trendy vyhľadávanosti a tiež potenciál návštevnosti a informácie o priemerných cenách za preklik pri PPC reklamách v systéme Google AdWords.

Google Trends

Online nástroj Google Trends Vám pomôže odhaliť trendy vo vyhľadávanostiach kľúčových slov, čo je výhodné hlavne pri plánovaní obsahu pre web, online kampaniach a samozrejme aj príprave produktov. Systém vám umožňuje dáta filtrovať podľa kategórií, regiónov a inteligentne dokáže v grafe hľadanosti priraďovať zodpovedajúce články, ktoré boli v tom období zverejnené na internete.

Global market finder

Global market finder je ideálny nástroj pre vyhľadávanie potenciálu pri expanzii na zahraničné trhy. Automaticky vám preloží vami definované kľúčové slová do svetových jazykov a zobrazí priemerné ceny za preklik v rámci PPC reklám v Google AdWords. Ľahko tak odhalíte trhy, kde sa dá ešte stále inzerovať za veľmi slušné ceny.

Google Analytics

Nástroj webovej analytiky Google Analytics medzi desiatkami užitočných funkcií ponúka okrem iného aj informácie o tom, z ktorých krajín a akým jazykom hovoria návštevníci vašich webových stránok, čo sa dá využiť pri optimalizácii webu a jeho obsahu aj pre ďalšie trhy.

Google translate

Prekladač od Google poskytuje okrem známej užívateľskej verzie aj verziu pre automatizovaný preklad PPC reklám a  preklad obsahu webových stránok. Samozrejme, výsledok nie je vždy ideálny, ale ak nemáte aktuálne kapacity pre rozsiahle preklady, ako dočasné riešenie sa to dá využiť.

Consumer Barometer

Na stránkach samostatného projektu Consumer Barometer nájdete úžasné informácie. Stránka je delená podľa krajín a segmentov trhu. Na stránkach tak nájdete jednoducho informáciu o tom, koľko Belgičanov nakupuje bielu elektroniku online, koľko percent z nich si robí prieskum offline a nakupuje online a obrovské množstvo ďalších informácií o správaní sa užívateľov internetu vo vzťahu k obchodom a nakupovaniu. Samozrejmosťou je porovnávanie správania sa zákazníkov z dvoch zvolených krajín a ich selekcia podľa vzdelania, pohlavia či veku.

 

Prezentácia na stiahnutie v priloženom súbore

Prečítaje si aj príklady úspešnej expanzie do zahraničia pomocou Google reklám
Riaditeľ VISIBILITY- see you digitALL!
 

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky