Milí čitatelia, v rámci novej franchisingovej rubriky vám predstavujeme úspešný slovenský franchisingový koncept Pizza Mizza. Víziou značky Pizza Mizza je vydobyť si na Slovensku imidž pizzérie s najzvučnejším menom, ktoré už na prvé počutie evokuje hodnoty kvality, tradície a jedinečnosti. Značka Pizza Mizza sa chce ďalej rozrastať a jej ambíciou je otvoriť prevádzku v nákupných centrách v mestách nad 50 000 obyvateľov s rozvozom zadarmo. Ak rozmýšľate o podnikaní v gastronómii, franchisingová spolupráca so značkou Pizza Mizza môže byť pre vás tou ideálnou voľbou!
I. Základné informácie o franchisingovom koncepte Pizza Mizza | |
Obchodné meno poskytovateľa franchisy: | GastroNet, a.s. |
Názov franchisingovej značky | Pizza Mizza |
Odvetvie: | gastronómia |
Krajina pôvodu franchisingového systému: | Slovenská republika |
Rok vzniku franchisingového systému: | 2003 |
Celkový počet prijímateľov franchisy celosvetovo (franchisee)* | 9 |
Počet prijímateľov franchisy (franchisee) v Slovenskej republike*: | 7 |
Počet prijímateľov franchisy (franchisee) v Českej republike*: | 2 |
Možnosť zakúpenia master licencie pre Slovenskú republiku: | nie |
II. Popis hlavného produktu |
Hlavným produktom je pravá talianska pizza pečená v klasickej peci na dreve, ďalej sú to cestoviny, ale aj kompletné menu od predjedla, polievky, grilované mäsové špeciality, šaláty a dezerty. Pochúťkou je značková káva podávaná v rôznych úpravách. V oblasti nápojov sú v ponuke nealkoholické nápoje, značkové talianske i slovenské vína a čapované pivo. Pizzu je možné objednať si aj zabalenú. Špecialitou je "najväčšia pizza v meste" s priemerom 50 cm. Vzhľadom na ambíciu značky Pizza Mizza ponúknuť svoje produkty aj vo fastfoodových courtoch veľkých obchodných centier, vytvorila značka Pizza Mizza nový gastronomický koncept na báze ľahkej talianskej kuchyne s názvom Pizza Mizza expres. |
III. Popis franchisingového konceptu |
Franchisingový koncept Pizza Mizza obsahuje koncept reštaurácie a rozvozu pizze "Pizza Mizza - Najväčšia pizza v meste" a fastfoodový koncept Pizza Mizza expres. Franchisingový koncept obsahuje podmienky pre výber lokalizácie podniku, charakteristický vizuál a vybavenie prevádzky, výber surovín a dodávateľov, technologické postupy a receptúry jednotlivých jedál, štandardy stolovania, logistiku prijímania a spracovania objednávok na rozvoz jedál a organizáciu rozvozu v konkrétnom rajóne. Súčasťou konceptu je aj overený ekonomický model vrátane softvéru, podľa ktorého jednotlivé prevádzky kontrolujú vývoj a realizáciu svojich ekonomických ukazovateľov. Reštaurácie Pizza Mizza ponúkajú príjemné domácke prostredie pre každého, pre rodiny s deťmi, pre hladných študentov i pre zamilovaných v každom veku. Prevádzky majú charakteristický dizajn, nefajčiarske prostredie, výkonnú vzduchotechniku a klimatizáciu. Prípravu pizze je možné sledovať od stola, nakoľko priestor pri peci je otvorený do rajónu reštaurácie. Priestory reštaurácie sú nevtieravo ozvučnené a podľa možnosti vybavené projekciou s nepretržitým zábavným programom. Značka Pizza Mizza bola v roku 2012 ocenená cenou Superbrands. |
IV. Základné finančné informácie o franchisingovom koncepte Pizza Mizza | |
Potreba vlastného kapitálu v Eurách (bez vstupného poplatku): | 100 000 až 150 000 Eur |
Výška vstupného poplatku do systému (cena licencie): | 7 000 Eur |
Ročné prevádzkové poplatky (v % z tržieb): | do 5% z tržieb bez DPH |
Typická dĺžka nábehovej fázy tržieb v mesiacoch: | 6 mesiacov |
Typická dĺžka doby do otvorenia prevádzky (sprevádzkovania podnikania) v mesiacoch: | 3 mesiace |
V. Popis výhod franchisingovej spolupráce | |
Služby poskytované franchisorom pred štartom podnikania | |
Posúdenie atraktivity lokality prevádzky: | áno |
Úvodné školenie | áno, v dĺžke 3 týždňov |
Pomoc s vypracovaním podnikateľského plánu: | áno |
Zabezpečenie zásob/tovaru a pomoc so zariadením prevádzky: | áno |
Pomoc s realizáciou úvodnej marketingovej kampane: | áno |
Poskytnutie teritoriálnej exkluzivity: | nie |
Služby franchisora poskytované pravidelne počas podnikania: | |
Realizácia globálnych marketingových kampaní: | áno |
Denná podpora a konzultácie | áno |
Dodávky zásob | áno |
Možnosť spätného odkúpenia tovaru a zásob | áno |
Prevzatie prevádzky v prípade neúspešného podnikania | možné |
Franchisingový koncept Pizza Mizza prináša franchisantom štandarné výhody, ktorými sa vyznačuje franchisingové podnikanie, pričom nezanedbateľnou hodnotou je výhoda podnikateľského konceptu nastaveného na domáce prostredie. |
VI. Požiadavky na prijímateľov franchisy |
Všeobecné požiadavky na lokalitu: Mesto nad 80 tis. obyvateľov Lokalita s vysokou návštevnosťou Možnosť prístupu autom a parkovania Dobrá prístupnosť „z chodníka“ Všeobecné požiadavky na prijímateľa franchisy (franchisant): Bezúhonnosť Stotožnenie sa s konceptom Ochota fyzicky pracovať na prevádzke a priamo ju riadiť Osobnostné predpoklady Nutnosť mať k dispozícii počiatočný kapitál na stavbu alebo stavebné úpravy, na prenájom, na vybavenie prevádzky a prvý závoz tovaru (z celkových nákladov potrebných na zriadenie prevádzky je nutné mať minimálne 50% vlastných zdrojov, zvyšné zdroje môže prijímateľ franchisy preukázať napr. predschváleným bankovým úverom). Franchisant súhlasí s preukázaním a dokladovaním svojej majetkovej a finančnej situácie franchisorovi. Odborné požiadavky: Prax v gastronómii alebo v službách Vyučený v odbore alebo maturita |
VII. Materiály na stiahnutie |
Prezentačná brožúra franchisingového konceptu Pizza Mizza a Pizza Mizza expres |
VIII. Fotogaléria |