Na Slovensku chýba sieť podnikateľských anjelov

Podľa Eurobarometra 2010 by chcelo len 26 % opýtaných Slovákov začať s podnikaním. Je to najhorší výsledok spomedzi všetkých krajín Európskej únie. Ako dôvod uvádzajú nedostatok počiatočného kapitálu, nepriaznivé prostredie na podnikanie, či chýbajúci podnikateľský nápad. Problém nedostatku kapitálu pri štarte podnikania pomáhajú v krajinách západnej Európy, ale napríklad aj v susednej Českej republike, riešiť takzvaní podnikateľskí anjeli (z angl. Business Angels).

V úvodných fázach podnikania zohráva kapitál týchto neformálnych investorov kľúčovú úlohu, pretože popri potrebných financiách získava podnikateľ aj skúseného partnera – mentora, ktorého rady, skúsenosti a kontakty môžu byť v začiatkoch podnikania rovnako cenné ako samotné peniaze. Na Slovensku zatiaľ sieť podnikateľských anjelov neexistuje.

Vďaka iniciatíve Národnej agentúry pre rozvoj malého a stredného podnikania by sa tento stav mohol zmeniť už v roku 2011. „Prístup začínajúcich podnikateľov ku kapitálu je jedným z najväčších problémov pri rozvoji podnikania. Preto sme sa v spolupráci so Združením mladých podnikateľov Slovenska a Hospodárskymi novinami rozhodli iniciovať vznik Klubu podnikateľských anjelov Slovenska,“ hovorí Peter Pacek, riaditeľ sekcie národných a medzinárodných programov v Národnej agentúre pre rozvoj malého a stredného podnikania.

Jednou z aktivít projektu je pripravované Prvé stredoeurópske fórum podnikateľských anjelov. Ide o konferenciu za účasti úspešných podnikateľov a podnikateľských anjelov, ktorá priblíži a spropaguje túto tému voči podnikateľskej verejnosti. Konferencia sa bude konať dňa 17.3.2011 v Bratislave.

Hlavným cieľom aktivít Klubu podnikateľských anjelov SR je vyhľadávať inovatívne nápady mladých podnikateľov, dať ich do kontaktu s neformálnymi investormi a zvýšiť tým ich šancu na úspech v podnikaní. „Hlavné aktivity Združenia mladých podnikateľov v tomto roku budú smerovať k prezentácii inšpiratívnych podnikateľských nápadov. Rovnako svojimi aktivitami chceme pomôcť pri vyhľadávaní nádejných podnikateľských zámerov ako aj investorov ochotných tieto zámery financovať,“ dodáva Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Bližšie informácie sú dostupné na webovej stránke www.nadsme.sk

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Riaditeľ UVP TECHNICOM: ako prezentovať startup na súťaži či pred investorom

František Jakab radí, na čo dať pozor pri prezentovaní inovatívneho nápadu na súťaži a približuje, kto a ako môže využiť tzv. inkubátor či s čím pomáhajú experti z Technickej univerzity v Košiciach.

GymBeam získal najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska

Najrýchlejšie rastúca e-commerce platforma v strednej a východnej Európe získala investíciu od Crowdberry a Slovak investment holding.

METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.

Slovenský Domotron chystá pokročilý smarthome systém pre celý svet

Domotron je komplexný systém inteligentnej domácnosti, tzv. smarthome systém. Firmu založili v roku 2012 dvaja spoločníci, Martin Budaj a Ján Zuštiak. Neskôr k nim pribudol aj Alexander Janušek, ktorý predtým pôsobil vo firme ako externista na marketing a obchod. Podelil sa s nami o dvojročné skúsenosti s hľadaním investora na slovenskom a českom trhu, ale aj o plány, ako chce firma rásť na domácom aj svetovom trhu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky