Novinka v logistike ParcelShop e-shopom sľubuje výhodu v predaji v podobe efektívnej siete výdajných miest, majiteľom prevádzok, ktoré sa zapoja, zasa vyššiu koncentráciu potenciálnych zákazníkov.
Fenomén zo zahraničia, ktorý nahrádza služby pošty bude aj na Slovensku
Vedúca globálna spoločnosť v logistickom a dopravnom odvetví – spoločnosť DHL, prináša jednu z aktuálnych zahraničných noviniek v logistike aj na Slovensko. Vďaka divízii DHL Parcel Slovensko verejnosť spozná sieť lokálne umiestnených ParcelShopov, ktoré ľuďom umožnia vyzdvihnúť si a podať zásielku bez asistencie kuriéra, či nutnosti zájdenia na poštu. „Ak si zákazník objedná tovar z e-shopu, môže si ho vyzdvihnúť, kedykoľvek bude potrebovať a na ním určenom mieste, v blízkosti práce, či bydliska,“ hovorí Richard Bebjak zo spoločnosti DHL Parcel Slovensko.
Väčší počet potenciálnych zákazníkov v prevádzkach
Pre lokálne predajne, ktoré sa rozhodnú stať ParcelShopom, môže táto novinka znamenať vyššiu koncentráciu zákazníkov a prílev potenciálnych zákazníkov. Prevádzky ako kníhkupectvá, kvetinárstva, či papiernictvá svoje portfólio služieb vďaka ParcelShop rozšíria o novinku zaujímavú pre širokú skupinu ľudí. V Nemecku tento koncept funguje už v 20 000 prevádzkach a DHL Parcel Slovensko ich plánuje do konca roka 2015 otvoriť niekoľko stoviek.
Lokalitu vhodnú na umiestnenie ParcelShopu pritom stanovuje analýza pohybu ľudí v jednotlivých mestách a tiež požiadavky zákazníkov. Postup pre podnikateľa, ktorý by sa chcel stať prevádzkovateľom ParcelShopu, je pritom celkom jednoduchý. Stačí, ak zavolá na zákaznícke číslo DHL Parcel Slovensko alebo svoju požiadavku odošle prostredníctvom webovej stránky www.balikovapreprava.sk. „Záujemcu o ParcelShop DHL navštívi náš špecialista, ktorý posúdi lokalitu a vhodnosť prevádzky ako zmluvného partnera na zapojenie sa do siete ParcelShopov DHL. Proces je rýchly a jednoduchý,“ informuje Bebjak.
Podmienkou sú otváracie hodiny, lokalita aj vzhľad prevádzky
Predajňa, ktorá je vhodným adeptom na prevádzkovanie ParcelShopu, by sa mala nachádzať vo vyhovujúcej lokalite, disponovať dostatočne reprezentatívnym vzhľadom s výkladom a možnosťou parkovania. Rozhodujúce sú aj služby a prístup personálu. „Na uskladnenie balíkov postačia 2 m štvrocové uzamykateľného priestoru. Nie je potrebné rozširovať technické zariadenie predajne, dostačujúce je bežné vybavenie spočívajúce v počítači so štandardnou tlačiarňou a pripojením na internet,“ približuje podmienky Richard Bebjak. Dôležité sú však aj otváracie hodiny prevádzky; predajňa by mala byť otvorená počas pracovných dní a tiež minimálne v sobotu. Odmenou pre prevádzkovateľov ParcelShopov bude provízia za vyzdvihnuté a podané balíčky, prílev nových potenciálnych zákazníkov do prevádzky, ktorí si prídu vyzdvihnúť alebo podať zásielku, ako aj uvedenie prevádzky na webovej stránke DHL Parcel.
Výhoda aj pre e-shopy
E-shopy vďaka tejto službe získavajú logisticky rýchlu sieť výdajných miest a svojim zákazníkom umožňujú dostať sa k svojim objednávkam vo veľmi krátkom čase. „Vo veľkej miere sa tak podporí on-line nakupovanie a rozšíria sa možnosti e-shopov,“ hovorí Richard Bebjak. Zásielky distribuované pomocou ParcelShopou sú pritom obmedzené hmotnosťou 30kg, dĺžkou 1 meter a šírkou 0,5 metra. Tieto parametre v súčasnosti spĺňa väčšina produktov zasielaných zo slovenských e-shopov. Príchod nových služieb v oblasti on-line nakupovania tiež predpovedá nárast počtu zákazníkov nakupujúcich cez internet, ale zároveň aj objemu peňazí, ktorý pri nákupoch utratia.