Kreatívna rodina vytvorila poháre, ktoré je možné po vypití kávy zjesť. Záujem o netradičný výrobok prejavila aerolinka aj značka prémiových automobilov.
Jednorazové obaly a plastový riad predstavujú pre prírodu veľkú záťaž a znečistenie, preto sa na trhu objavujú čoraz vynaliezavejšie varianty. Jedným z nich prispela aj rodinná firma z Nového Zélandu. Jamie Cashmore, ktorý vyštudoval zvukové inžinierstvo (tento odbor sa zaoberá dosiahnutím dobrého zvuku vo vnútri miestnosti), bol v roku 2015 so svojimi rodičmi a manželkou na dovolenke v zálive Okahu v Aucklande. Jamieho manželke počas kúpania v mori napadlo, že by nemuselo byť na škodu, ak by sa dali jednorazové poháre na kávu namiesto vyhodenia zjesť.
Spontánny nápad povzbudil rodinu k vlastnému podnikaniu
Jamiemu tento nápad utkvel v hlave. Po niekoľkých týždňoch sa rodina rozhodla, že by nápad mohla skúsiť zrealizovať. Členovia rodiny preto začali skúšať rôzne recepty, pričom používali formy na muffiny. Rýchlo sa však ukázalo, že podobné poháre sa nevyrábali nikde na svete, a preto, ak ich chcú vyrábať vo väčšom, budú potrebovať špecifický stroj. Rodina si tak musela objednať jeho zhotovenie na mieru.
Stroj vytvára z cesta poháre, ktoré sa následne uvaria. Tento netradičný riad nepremoká a udrží tekutinu až 24 hodín. Pohár zostáva chrumkavý minimálne tak dlho, ako je potrebné na vypitie kávy.
Jedlý pohár neprodukuje žiaden odpad a po vypití nápoja z neho nevzniká ani špinavý riad. Okrem toho je vyrábaný bez umelých prísad či konzervačných látok. Pohár je nielen jedlý, ale aj chutný, takže je ideálnou voľbou pre ranné občerstvenie alebo dezerty. Má totiž príchuť vanilkových keksíkov. Všetky ingrediencie, ktoré rodinná firma na výrobu používa, sú uvedené na jej webovej stránke pod každým produktom. V zásade ide však o bežné suroviny „z komory“.
Na domovskej stránke spoločnosti Twiice si môžu tieto jedlé poháre objednať ako firmy, tak aj jednotlivci. Cena za dva poháre je 9,90 novozélandských dolárov (približne 6 eur), avšak v ponuke sú aj väčšie balenia za výhodnejšie ceny.
Startup uzavrel partnerstvá s aerolíniou a známou značkou prémiových automobilov
Firma sa postupne teší čoraz väčšej popularite. Spoločnosť Twiice v posledných rokoch získala zaujímavé partnerstvá, napríklad s leteckou spoločnosťou Air New Zealand. Účastníci letov medzi Novým Zélandom a Austráliou si môžu vychutnať kávu práve z jedlých pohárov tejto rodinnej firmy. Netradičné poháre taktiež využívajú zamestnanci známej automobilovej značky, napríklad počas poobednej pauzy.
Startup Twiice pracuje aj na bezlepkovom variante jedlých pohárov. Udržateľnosť je pre zakladateľa firmy dôležitá, hoci chápe, že zmena myslenia spotrebiteľov bude ešte „behom na dlhé trate“.
Zdroje: twiice.co.nz, theregister.co.nz, onemileatatime.com, thespinoff.co.nz