Nápad, ktorý sa zrodil práve pri poháriku gin tonicu, žne v Británii úspech. V čom spočíva jeho výnimočnosť a ako firme pomohla pandémia?
Craft Gin Club je perfektný spôsob, ako objaviť najlepšie giny sveta, a to z pohodlia domova. Členstvo ponúka oveľa viac než len vyzdvihnutie fľaše alkoholu z regálu supermarketu – ide o jedinečný pôžitok.
Priateľstvo z vysokej školy, ktoré viedlo k spoločnému podnikaniu
Startup založili dvaja priatelia Jon Hulme a John Burke, ktorí sa spoznali počas štúdia na IE Business school v Madride. Obaja pochádzali z Londýna a vo svojom priateľstve pokračovali aj po vysokej škole. Na študentské časy radi spomínali pri poháriku španielskeho gin tonicu v londýnskych baroch. Pri pohľade na stenu s vystavenými fľašami ginov v bare v Mayfair a rozprávaní o obchodných modeloch založených na predplatnom, sa v ich hlavách zrodil unikátny nápad: založiť spolu Craft Gin Club - online platformu, ktorá bude predplatiteľom posielať domov stále nové a nové remeselné giny na ochutnávku.
Dvojica založila Craft Gin Club v januári 2015. Ich cieľom bolo pomôcť menším remeselným liehovarníkom osloviť širšie publikum svojimi výrobkami a zároveň dodávať remeselné giny ich britským milovníkom. Remeselné značky neboli veľmi známe, nakoľko ich nebolo možné kúpiť v obyčajnom maloobchode či supermarkete.
Základom úspechu je dobrá obchodná stratégia
Spoločnosť si hneď na začiatku uvedomila, že potrebuje dobrú stratégiu. Na vybudovanie zákazníckej základne pre online produkt potrebovala najskôr vybudovať publikum. Craft Gin Club si dal záležať nielen na kvalitnej web stránke, ale aj na sociálnej sieti a blogu. Nadviazali tak kontakt s potenciálnymi zákazníkmi a udržali s nimi konverzáciu až do momentu, kým uviedli svoju službu na trh.
Craft Gin Club, prémiová predplatiteľská služba dodáva každý mesiac svojim členom špeciálne darčekové balíky. Ich presný obsah je prekvapením, avšak zloženie je vždy rovnaké. Obsahujú jeden z najlepších malosériových ginov na svete – často mimoriadne vzácne alebo ťažko dostupné vydanie. Okrem ginu sa v krabičke vždy nachádza aj tonic, ingrediencie na kokteily, snacky a výtlačok klubového časopisu Ginned!
Balík má názov „Gin of the Month“ a obsahuje gin mesiaca. Vyberá ho degustačný tím, ktorý viaceré druhy naslepo ochutnáva. Taktiež tím hodnotí branding remeselných ginov a príbeh, ktorý so sebou nesú. Všetko sa potom premietne do bodového systému. Giny s najväčším počtov bodov sa dostanú do užšieho výberu, ktorý potom prebieha rovnako.
Predplatné na mesiac stojí členov 40 libier (cca 44 €). Tím spoločnosti starostlivo zabalí balíčky a na začiatku každého mesiaca pošle predplatiteľom domov. Doručenie je zadarmo. Napriek vyššej cene členského si klub našiel mnohých fanúšikov.
Účasť v TV Show Dragon’s Den zvýšila ich popularitu
O rok neskôr, v lete 2016, sa dvojica objavila v televíznej show Dragon’s Den. Svojím startupom si získali všetkých investorov tejto show. Po vyjednávaní dvojica prijala ponuku podnikateľky Sary Willinghamovej, ktorá ich podporila sumou 75 000 libier (cca 82 400 €) výmenou za 12,5 % kapitál.
Aj vďaka tomuto úspechu sa Craft Gin Club stal najväčším britským predplatiteľským klubom pre milovníkov ginu. Úspešnému podnikaniu, paradoxne, pomohol aj lockdown spôsobený pandémiou koronavírusu, kedy sa počet aktívnych predplatiteľov zvýšil o 50 %. Kým v roku 2019 mali 50 000 aktívnych zákazníkov, v roku 2020 už hovoríme o 100 000 predplatiteľoch.
Craft Gin Club je nielen najväčší, ale mnohí tvrdia, že zároveň najlepší klub predplatného ginu v celej Veľkej Británii. Napriek neustálemu rastu sa Jon a John držia rovnakých princípov ako na začiatku – pomáhať menším remeselným výrobcom ginu predstaviť svoje produkty milovníkom ginu. Že sa im to darí, svedčí aj prieskum záujmu spotrebiteľov, ktorý spoločnosť uskutočnila. Podľa neho až 65 % členov klubu Craft Gin Club si znovu kúpili produkty, ktoré objavili vo svojej krabici „Gin of the Month“.
Zdroje: craftginclub.co.uk, retailtimes.co.uk, startups.co.uk, thefoodmarketingexperts.co.uk, rsng.com