Inovatívna aplikácia prispôsobuje ponuku vína zákazníkom podľa ich osobnej „WineDNA“. Každý mesiac tak majú postarané o dodávku najlepších svetových vín podľa vlastného vkusu.
Zvykne sa hovoriť „sto ľudí, sto chutí“ a inak to nie je ani v prípade vína. Tento obľúbený nápoj má však mnoho variantov a každý z nich je odlišný. Niektoré vína sú ale vyrábané iba v obmedzenom počte a nepredávajú sa „na každom rohu“. Často ide o tie najkvalitnejšie kusy, ku ktorým sa zákazník ťažko dostane, ak nenavštívi napríklad konkrétne vinárstvo. Tento problém sa rozhodla riešiť dvojica z Austrálie, ktorá okrem nezvyčajnej donáškovej služby ponúka aj inovatívnu aplikáciu.
Zakladateľmi startupu sú vášniví milovníci vína
Spoločnosť Wine Valet založili Alain Guillemain a Sarah Sweeneyová, ktorí sa po spoločnom cestovaní a ochutnaní mnohých druhov vína podelili o svoje objavy so svetom. Ich koncept spočíva v ponúkaní butikových vín zákazníkom, ktorí si ich chcú vychutnať bez toho, aby museli ísť do vinárstva.
Butikové vína totiž zvyčajne nie sú bežne dostupné v obchodoch a ani určené na konzumáciu v pohodlí domova – a práve tento problém sa Alain a Sarah snažili vyriešiť. Využili svoje skúsenosti, aby získali tie najlepšie vína na svete, ktoré následne ponúkajú svojej komunite. V roku 2020 víziu spoločnosti Wine Valet podporilo aj 86 investorov. Nejde však len o obyčajnú ochutnávku vín, firma ponúka jedinečnú aplikáciu, ktorá vie, čo zákazníkom chutí.
Aplikácia, ktorá dokáže vytvoriť jedinečnú Wine DNA každého človeka
Spoločnosť Wine Valet vytvorila aplikáciu, ktorá umožňuje predplatiteľom služby ochutnať rôzne vína od najlepších producentov na svete. Tento nápoj doručuje priamo pred dvere zákazníkov. Zároveň používateľom odporúča také vína, ktoré sú vyberané podľa ich vkusu. Aplikácia dokáže pomocou algoritmov a analýzy preferencií spotrebiteľa vytvoriť jedinečnú Wine DNA každého človeka, vďaka ktorej mu bude ponúkať a odporúčať už len vína, ktoré by mu mali chutiť.
Aplikácia Wine Valet je k dispozícii na stiahnutie v obchodoch App Store a Google Play. Členstvo sa začína na 75 austrálskych dolároch (približne 48 eur) mesačne za tri fľaše butikových vín.
Spoločnosť Wine Valet taktiež spolupracuje s certifikovanými degustátormi, ktorí ochutnávajú všetky ponúkané vína a kategorizujú ich podľa rôznych charakteristík.
Inovatívny spôsob predaja vín je konkurenčnou výhodou a pomáha získať lojalitu zákazníkov
Okrem tržieb z mesačného predplatného je najväčšou výhodou spoločnosti dlhodobá lojalita vybudovaná na základe pravidelného kontaktu so zákazníkmi. Tí majú každý mesiac na výber z troch až šiestich butikových vín, ktoré stoja od 25 do 50 austrálskych dolárov (približne od 16 do 32 eur) za fľašu. Navyše, čím viac vín zákazníci ochutnajú, tým presnejšie sú im prispôsobené odporúčania a ponuka na nasledujúce obdobie.
Od marca 2019, kedy spoločnosť Wine Valet získala licenciu na predaj alkoholu v Austrálii, si vybudovala vzťahy aj s vinárstvami, ktoré zásobujú reštaurácie, či prevádzkovateľmi obchodov, ktorí od startupu začali odoberať butikové vína a ponúkať ich vo svojich predajniach.
Zdroje: winevalet.com.au, f6s.com, globenewswire.com, birchal.com