Španielsky startup prišiel s nápadom, ktoré z cestovania robí prekvapenie – cieľovú destináciu sa zákazníci dozvedia len dva dni pred odchodom.
Možnosť spoznávať svet za výhodnú cenu je v súčasnosti obrovským lákadlom pre mnohých, najmä však pre študentov a mladých. Viacerí cestovatelia majú radi všetko presne naplánované, no sú aj takí, ktorí radšej stavia na intuíciu a idú tam, „kam ich srdce ťahá“. A práve druhá skupina turistov si príde na svoje, ak využije služby startupu Waynabox. Ten na trh prišiel s originálnym nápadom cestovania, ktoré je vždy prekvapením – cieľovú destináciu sa zákazníci dozvedia len dva dni pred odchodom.
Zakladateľov startupu inšpirovala výhodná ponuka vlakovej spoločnosti
Za nápadom Waynabox stoja traja mladí ľudia – Pau Sendra, Ferran Blanché a Daniel Jiménez zo španielskej Valencie, ktorých spojila vášeň k cestovaniu a podnikateľské myslenie.
Inšpiráciou sa im stalo nízkonakladové cestovanie, ktoré ponúkala medzinárodná európska vlaková spoločnosť – jej služby využívala aj trojica kamarátov. Počas jednej spoločnej cesty dospeli k názoru, že cestovanie vlakom je príliš pomalé, preto sa im zdalo efektívnejšie používať na prepravu v rámci Európy nízkonákladovú leteckú dopravu. Následne trojici napadlo spojiť „lacné“ lietanie s ubytovaním do balíčka, ktorý začali ponúkať ako službu. Zaumienili si vytvoriť cenovo dostupné, zábavné a spontánne výlety pre dobrodružných cestovateľov, ktorí majú radi spoznávanie neznámych cieľov.
Až do poslednej chvíle zákazníci netušia, kam budú cestovať
Waynabox ponúka originálne a prekvapivé výlety na miesta, o ktorých sa cestovatelia dozvedia len dva dni pred cestou. Štandardné výlety začínajú od fixných 100 eur na osobu za trojdňové pobyty. V cene je okrem leteniek zahrnuté aj ubytovanie na danom mieste. V prípade záujmu o raňajky je možné doplatiť si 35 eur na osobu.
Patentovaný softvér Waynabox porovnáva časy letov, ceny, destinácie, dostupnosť a kvalitu. Najlepšie možnosti sa automaticky prispôsobia preferenciám zákazníka, ako napríklad cena dovolenkového balíka, dátum odletu a dátum cesty. Algoritmy vytvárajú zoznam dvanástich dostupných cieľov. Zákazník môže buď prijať všetky ako možné prekvapenie, alebo jedno bezplatne vylúčiť. Následne môže vylúčiť za poplatok 5 eur až deväť miest, avšak musí ponechať minimálne tri navrhované tajomné ciele.
Vydať sa na cestu je možné nielen po Európe
Používatelia si môžu vybrať z viac ako 50 destinácií vrátane obľúbených párty stredísk v južnom Španielsku a v severnej Afrike, či amerických metropol ako Los Angeles alebo San Francisco. Odchody sa uskutočňujú z viacerých európskych štátov, najčastejšie však zo Španielska či Francúzska.
Od spustenia startupu v marci 2015 si užilo prekvapivý výlet viac ako 85 000 cestujúcich. Spoločnosť špecializovaná na ponuku týchto výletov bola na súťaži Startup Europe Awards ocenená ako najlepší startup v Európe v cestovnom ruchu.
Počas pandémie spoločnosť stavila na cestovanie po domácom Španielsku
Vzhľadom na neistotu pri návšteve zahraničných destinácií pre šíriaci sa koronavírus a nižší cestovný ruch sa spoločnosť rozhodla počas pandémie prísť s ponukami, ktoré sa zameriavali na národný turizmus a cesty po Španielsku. Od júla 2020 mohli zákazníci cestovať autom do miestnych destinácií. Tieto „trasy prekvapenia“ trvali minimálne 5 a maximálne 15 dní, pričom si cestujúci mohli zvoliť tempo cesty alebo počet zastávok. Mohli sa prepravovať buď vlastným autom, alebo si prenajať auto či karavan od spoločnosti Indie Campers, s ktorou startup Waynabox nadviazal spoluprácu. Cena začínala od 360 eur na osobu a zahŕňala ubytovanie v hoteloch, vidieckych domoch či v kempoch a na miestach pre karavany alebo obytné autá.
V koncepte cestovania po cestách pokračuje spoločnosť aj naďalej, ponuku však rozšírila o ďalšie destinácie ako Francúzsko, Taliansko či Portugalsko. Vycestovať je možné aj na menej ako 5 dní a cena začína na 45 eurách za osobu.
Zdroje: waynabox.com, 20minutos.es, alicanteplaza.es, compasslist.com