Informačne nasýtené dopoludnie v šiestich slovenských mestách pomáha slovenským podnikateľom pripraviť sa na vstup na európsky digitálny trh a využiť nastupujúce trendy v biznise vo svoj prospech.
Na Slovensko sa valí vlna digitálnej éry veľkolepých rozmerov. Desiatky vnútroštátnych trhov spojí do jedného s globálnym charakterom. Slovenské firmy sa tak nevyhnú zavádzaniu digitálnych produktov a služieb vrátane vzdelávania zamestnancov v digitálnej sfére a tiež podrobnejším analýzam a prípadnému prehodnoteniu biznis modelu. Nepripravenosť na novú digitálnu revolúciu môže viesť k strate konkurencieschopnosti a nad mnohé firmy zavesiť existenčný otáznik.
Rady, čo robiť, aby podnikateľov táto vlna nezmietla až na dno a ako nabrať správny smer a vyťažiť z nej maximum, nie sú tajomstvom. Počas série konferencií DSM Roadshow 2016 sa užitočné odporúčania môžu dozvedieť majitelia a riaditelia firiem z celého Slovenska. „Roadshow je určená najmä pre malé a stredne veľké firmy, pričom naším cieľom bolo dostať na jednotlivé podujatia najmä riaditeľov týchto spoločností – teda tých, ktorí rozhodujú o fungovaní a budúcom smerovaní, či prioritách,“ špecifikuje prezident IT Asociácie Slovenska Mário Lelovský.
Načerpať dôležité informácie účastníci stihnú v priebehu jedného dopoludnia, pričom peňaženku môžu pokojne nechať doma. Podujatie organizuje IT Asociácia Slovenska v spolupráci s DigitalEurope pre účastníkov bezplatne. „Podujatia sme sa rozhodli stlačiť do jedného dopoludnia, aby sme záujemcom poskytli čo najviac informácii v takom čase, ktorý si môžu pri svojich pracovných povinnostiach dovoliť obetovať a neohroziť tým fungovanie svojich firiem,” dodáva Lelovský.
Digitálne jednotný svet
Jednotný digitálny trh sa k slovu definitívne dostane postupne do roku 2020. Realitou sa tak stanú rovnaké podmienky pre podnikanie pre všetkých v rámci EÚ bez geografických hraníc. Zjednoduší sa on-line obchodovanie medzi členskými štátmi únie s množstvom ďalších pozitívnych sprievodných javov. Slovenskí podnikatelia však v tejto problematike v porovnaní so zvyškom Európy zatiaľ ťahajú za kratší koniec. „Takmer dve pätiny (38%) manažérov slovenských firiem doposiaľ vôbec nepočulo o jednotnom európskom digitálnom trhu. Až 58% respondentov síce o stratégii nazvanej Digital Single Market niečo započulo alebo čítalo, detaily však nepoznajú. Vyplýva to z vybraných priebežných výsledkov celoslovenského prieskumu, ktorý realizuje agentúra GfK v spolupráci s týždenníkom Trend a IT Asociáciou Slovenska exkluzívne pre konferenciu Infotrendy 2016,“ konkretizuje štatistiky jeden z organizátorov podujatia.
Vďaka DSM Roadshow 2016 odpovede na otázky ako efektívne využiť IKT pre rozvoj svojho biznisu, zvýšiť produktivitu a expandovať na zahraničný trh už poznajú podnikatelia z Bratislavy, Nitry a Banskej Bystrice. Odborný program na tému digitálnej transformácie a elektronizácie firiem v rámci podujatia DSM Roadshow 2016 ešte odznie v nasledujúcich dňoch v Poprade, Žiline a Košiciach s kvalitným výberom hostí a prednášajúcich.
Rozprávať sa bude o tom, ako v digitálnej revolúcii čeliť prívalu konkurencie, čerpať európske financie alebo ako nasadiť a používať elektronické služby. Príklady priamo z praxe však prezradia omnoho viac a podnikateľom pomôžu nájsť konkrétne riešenia ako ušetriť na nákladoch, modernizovať či získať potrebné financie. „Na Roadshow budú odprezentované príklady firiem, ktoré sa úspešne vydali na cestu digitalizácie a taktiež úplne nový webový portál, cez ktorý je možné získavať kontakty a odporúčania pre finančnú podporu podnikov v oblastiach inovácií, rastu výroby, digitalizácie a automatizácie výroby,“ doplnil k programu série konferencií Mário Lelovský z IT Asociácie Slovenska. Registrácia na webe http://dsmroadshow.sk/ naďalej prebieha.