Úspešní podnikatelia si uvedomujú, že zákazník je pánom a vždy má možnosť výberu. Preto svoju pozornosť zameriavajú na plnenie požiadaviek zákazníkov, na to aby očakávania zákazníkov nielen napĺňali, ale prekračovali. Spokojnosť zákazníkov závisí od toho, ako splníte ich požiadavky a očakávania. Spokojný zákazník je chodiacou reklamou - dobré meno sa šíri rýchlo, zlé však rýchlejšie a zákazník vždy ocení viac, ak sa k nemu budú vaši zamestanci radšej umelo milí ako úprimne odporní. V niekotrých firmách si to uvedomujú a svojím zamestancom to neustále pripomínajú. Jedným z príkladov je nasledujúci text umiestnený pri automate na kávu, ktorý využívajú zamestnaci firmy.
Je to práve zákazník, kto prináša peniaze do tohto podniku. Aj tvoj plat sú vlastne peniaze z jeho peňazí. Mysli teda na to, že tento zákazník môže ísť aj inam! Bez neho by si tu bol nadbytočný. Práve zákazník ti dáva šancu dokázať, že si pre toto miesto ten pravý zamestnanec.
Každý zákazník má svoje potreby a želania. Snaž sa vypočuť si ich, pokús sa ich splniť a ak to nie je v tvojej kompetencii, sprostredkuj ich hneď zodpovednej osobe. Tento podnik, tvoj šéf, tvoji kolegovia a aj ty sám žiješ z plnenia týchto prianí a želaní, ktoré má náš zákazník. Keďže zákazník toto všetko vie, nechce počúvať tvoje poučovanie a výhovorky. Namiesto toho chce počuť dobre mienenú radu a vecné informácie. Informuj ho priateľsky, aj keď on sám nemá práve najlepšiu náladu.
Zákazník môže byť tiež niekedy nahnevaný, podobne ako aj ty. V tomto podniku by ale nemal mať nikdy dôvod na hnev. Zákazník môže tiež byť panovačný alebo náladový, ako si niekedy možno aj ty. Podobne ako ty sám môže tiež mať predsudky. Pre teba však musí byť veľmi dôležité, aby zákazník žiadnu z týchto slabých stránok na tebe nezbadal.
Zákazník je náš pán, preto sa k nemu tak aj správaj. Na náš podnik by si mal vždy spomenúť s radosťou a premýšľať o ňom úctivo. Rovnako tak by to malo byť aj pri tvojej osobe.