Zakladatelia spoločnosti Fontionnel&Co: Najsilnejšou ingredienciou pri podnikaní je vášeň

Zakladatelia spoločnosti Fontionnel&Co: Najsilnejšou ingredienciou pri podnikaní je vášeň
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Príbeh o tom, ako sa z podnikaniachtivých stredoškolákov stali úspešní podnikatelia, ktorí v otázkach biznisu podávajú pomocnú ruku iným.

Podnikateľské vízie im nedali spávať už na strednej škole. Konkrétne návrhy a realizácia na seba nenechali dlho čakať, a tak už ako študenti prvého ročníka založili vlastnú spoločnosť. Od roku 2010 tak môžeme na podnikateľskej mape nájsť aj spoločnosť Fontionnel&Co, ktorej vtedajším cieľom bolo poskytovanie poistenia a účtovných služieb pre malé a stredné veľké firmy. „V začiatkoch sme sa venovali hlavne poisteniu majetku pre podnikateľov a dodnes sme uzatvorili viac než 3000 poistných zmlúv. Pribúdaním nových klientov sa však objavovali nové požiadavky a my sme prirodzene pridávali nové služby. Spoločnosť sa tak od primárneho produktu postupne vzdialila a zmenila svoj hlavný biznis. Aktuálne sa sústredíme na poskytovanie služieb v troch kľúčových oblastiach. Prvou z nich je začiatok podnikania, s ktorým súvisí predovšetkým poradenstvo v oblasti obchodných spoločností. Ďalej sa venujeme správe podnikania, účtovnému a daňovému poradenstvu a pomoci pri expanzii na zahraničné trhy. Svoje služby však poskytujeme aj pri ukončovaní podnikania a vieme byť nápomocní pri konkurzoch či likvidáciách,“ hovorí jeden zo zakladateľov spoločnosti; Lukáš Ivan. Spoločnosť s francúzskym názvom spoločne s Patrikom Škulavíkom založili pred štyrmi rokmi.

Podnikanie bez hraníc

Rozhodnutie začať a urobiť tak prvý krok k svojmu vlastnému podnikaniu však nebýva ľahké. Najmä transformácia teoretických myšlienok do roviny skutočných činov je naozaj veľkým sústom. Dôležitú úlohu tu tak zohráva motivácia stať sa úspešným podnikateľom. „K tomuto kroku ma viedla túžba po stabilnom podniku, neobmedzenom rozvoji a slobode, ale aj túžba dávať ľuďom prácu. Nikto a nič nemôže zastaviť ľudskú fantáziu a predstavivosť. Podnikanie v dnešnej dobe nepozná hraníc, závisí iba od toho, ako veľmi chcete na sebe pracovať,“ netají sa nadšením pre svoju prácu jeden zo zakladateľov spoločnosti Fontionnel&Co, Lukáš Ivan. „Podnikanie dokonale reflektuje ľudskú osobnosť. To, aký ste, môžete ukázať a predať celému svetu. Bez ohľadu na vek, geografické či finančné obmedzenia. Stačí sa nezľaknúť. Samozrejme, komu sa v podnikaní darí, nemá problém ani s financiami. To v konečnom dôsledku dáva človeku slobodu,“ dodáva.

Funkčnosť a účelovosť

„Pri zakladaní našej vlastnej spoločnosti sme sa stretli s veľkou nedôverou okolia, ktoré považovalo náš zámer za utopistický. Nedali sme sa však odradiť a pustili sme sa do výberu názvu spoločnosti,“ spomínajú na neľahké začiatky dnes už úspešní podnikatelia, Lukáš a Patrik, a pokračujú: „Hlavným kritériom pri výbere názvu spoločnosti bol odraz základnej filozofie nášho podnikania. Obchodné meno Fontionnel pochádza z francúzštiny a znamená funkčnosť, účelovosť.“ Týmto princípom sa ambiciózni mladíci riadia dodnes. V ich spoločnosti pracuje osem interných pracovníkov a majú štyroch stabilných externých partnerov, ktorí sú odborníkmi v oblasti daňového poradenstva, audítorstva, práva.

Snažíme sa poskytnúť vyššiu pridanú hodnotu

V oblasti s veľkým počtom konkurenčných subjektov je odlišnosť nevyhnutným parametrom pre úspešný a výnosný biznis. Vedenie spoločnosti Fontionnel&Co stavia na pridanej hodnote v podobe služieb, ktoré stoja nad rámcom základných požiadaviek. „ Sme presvedčení, že naša spoločnosť je jedinečná práve vďaka nadštandardnému prístupu. Naši klienti často vyzdvihujú náš podnikateľský entuziazmus, nadšenie pre daný prípad či vysoký stupeň starostlivosti o zákazníka. Z našich priestorov zákazník neodchádza iba s vykonanou službou. Vždy si pre klienta nájdeme čas spojený aj s výmenou skúseností v oblasti marketingu, riadenia firmy, riadenia vzťahov s partnermi alebo jednoducho odporučením kvalitných dodávateľov. Dbáme na to, aby naši klienti boli zároveň aj našimi priateľmi,“ vysvetľuje podnikateľskú stratégiu spoločnosti Fontionnel&Co Lukáš Ivan.

Rovnaká krvná skupina

Zakladatelia spoločnosti Fontionnel&Co patria k členom Združenia mladých podnikateľov Slovenska a aktívne podporujú mladých ľudí s ambíciou vstúpiť a prežiť v podnikateľskom ekosystéme. „Rozhodnutie aktívne podporiť mladých podnikateľov a členov ZMPS vzniklo spontánne. Keďže nám združenie ako členovi ponúka určité benefity, radi by sme aj my niečo na oplátku vrátili. V našich začiatkoch sme boli nútení požiadať o peniaze na založenie spoločnosti našich rodičov. Preto by sme na základe našich skúseností so začiatkom podnikania radi členom ZMPS poskytli pohodlnejší a hlavne finančne menej náročný proces založenia vlastnej firmy,“ vysvetľujú partneri spoločnosti Fontionnel&Co. Okrem toho, že potrebný kapitál na štart podnikania si museli požičať od rodičov, hneď v začiatkoch pôsobenia pod označením podnikateľ ich postretlo ďalšie neveľmi príjemné prekvapenie. „Hneď v prvom mesiaci sme dostali pokutu 160€. Aj na ňu sme si museli požičať. V prvom rade bolo potrebné zarobiť, potom investovať naspäť do spoločnosti. Každé utŕžené euro sme vkladali späť, a tak to robíme aj dodnes,“ rekapitulujú.

Výhody členstva v Združení mladých podnikateľov Slovenska však vidia aj v mnohých ďalších smeroch. „Najviac tvorivých nápadov, kreatívnych mozgov a hlavne ľudí s podnikateľskou krvnou skupinou spoznávame práve v ZMPS. Zďaleka tu však nejde len o získavanie kontaktov, ale aj o možnosť výmeny skúseností, ktoré sú v dnešnej dobe kľúčové. Žiadna vysoká škola ani zamestnanie totiž neposkytne mladému talentu toľko skúseností ako podnikateľské vody hneď v začiatkoch praxe. Možnosť v istých situáciách, a to hlavne v biznise, zavolať priateľa na telefóne, je na nezaplatenie,“ konštatujú.

Ponuka si vytvára dopyt

V dnešnom podnikateľskom prostredí by podnikateľ nemal zabúdať predvídať, akým spôsobom bude reagovať trh o mesiac, rok či desiatku rokov. S tým je spojená aj neustála inovácia jeho produktov podľa potrieb zákazníkov. Požiadavky a trendy je preto často nutné mnohokrát nielen predvídať, ale aj vytvárať. „Niektoré služby, ktoré dnes poskytujeme, neexistovali ani u konkurencie. Vytvorili sme ich a podarilo sa nám ich aj predať. Hoci v našom portfóliu zastávajú sekundárne pozície, zároveň tvoria jednosmernú cestu k našim primárnym službám,“ vysvetľujú zakladatelia spoločnosti Fontionnel&Co. Nezabudli však pripomenúť ani vytrvalosť, férovosť a zdravý sedliacky rozum, ktoré by dnešnej generácii podnikateľov nemali chýbať. „Vznikajúcim trendom v podnikaní začína byť aj korektnosť. Podnikateľom, ktorých slovo platí iba na stretnutí, pomaly odzváňa,“ dodáva Lukáš Ivan.

Aj chyby nás posúvajú ďalej

Aj pri tom najprecíznejšom plánovaní sa môžu objaviť chyby, ktoré sa z času na čas prihodia každému podnikateľovi. Rozhodnutia nebývajú vždy ľahké, najmä tie, ktoré sú spojené so životom podnikateľa a úspešným fungovaním jeho biznisu. „Za najťažšie považujeme rozhodnutia investičného či personálneho charakteru. Ľahké však nebolo ani vybudovať funkčný tím, ktorý dokáže promptne reagovať na požiadavky našich klientov,“ spomínajú na prekážky pri budovaní vlastnej spoločnosti zakladatelia Lukáš Ivan a Patrik Škulavík. „Prsty sme si trošku spálili na výbere nekvalitného subdodávateľa, ktorý sa odrazil na spokojnosti našich klientov. Ako každá zlá skúsenosť, aj táto bola na niečo dobrá. Zistili sme, že najlepší budeme iba vtedy, ak budeme mať tých najlepších partnerov. A medzi tých patrí aj portál podnikajte.sk :)“, dodáva na záver s úsmevom Patrik Škulavík.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky