Jeho know-how sa vyučuje aj na stredných školách: Mário Glos, MGM

Jeho know-how sa vyučuje aj na stredných školách: Mário Glos, MGM
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Originálny, jednoznačne identifikovateľný, energický a nezastaviteľný. Taký je Mário Glos a taký je aj biznis, ktorému šéfuje: realitná kancelária MGM.

Prvý artikel, s ktorým Mário Glos obchodoval, boli tulipány z maminej záhrady. Podnikateľské gény sa u neho prejavili už ako u malého chlapca. Ako dospieval, hľadal efektívnejšie a zmysluplnejšie podnikateľské cesty. Na jednu z nich narazil ako 16-ročný teenager, ktorý sa sústredil na založenie svojho prvého biznisu – au pair agentúry. „Využil som pri tom môjho otca, ktorý za mňa podpísal papiere a získal som licenciu úradu práce. Darilo sa mi asi tri roky, no potom ma prevalcovali veľké konkurenčné spoločnosti,“ vysvetľuje Mário Glos udalosti, ktoré predchádzali jeho nástupu na univerzitnú pôdu. Na tej sa však zdržal len jeden rok, kým nevycestoval do Írska. Tam lepšie spoznal svet realitného biznisu, ktorý mu definitívne učaroval. Práca v realitnej kancelárii mu natoľko zaimponovala, že po návrate domov sa v tejto oblasti rozhodol začať pôsobiť na vlastnú päsť.

Ak chcete podnikať len kvôli peniazom, nikdy ich mať nebudete.

„Od malička som odmietal autority. Vedel som, že nemôžem byť radovým zamestnancom. Vždy som vyhľadával tú komplikovanejšiu cestu a vytŕčal z davu. Po návrate z Írska som prišiel na Slovenskom s jasným cieľom - robiť biznis,“ opisuje začiatok novej kapitoly v jeho podnikateľskom živote. Dovtedy Piešťanec sa presťahoval do Žiliny a pustil sa do rozbehu biznisu s podnikateľským partnerom, na ktorého narazil vo fitnescentre. Prvých zamestnancov do realitnej kancelárie prijali takmer ihneď po jej otvorení.

Najväčšia realitná kancelária v regióne

Portfólio realitného centra MGM dnes ponúka okrem novostavieb aj tzv. second hand, teda staršie nehnuteľnosti. O predaj približne 1000 nehnuteľností, ktoré ma kancelária v ponuke, sa v súčasnosti stará 10 maklérov. Nevyhýbajú sa ani vysporiadaniu pozemkov, organizovaniu dražieb či výkupu zadlžených nehnuteľností. „Sme jedna z najväčších realitných kancelárií v rámci regiónu a v roku 2013 sme boli vyhodnotení v rebríčku TOP 5 najkvalitnejších realitných kancelárií, ktorý zverejnila Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska (NARKS),“ prezrádza zakladateľ MGM. V spomienkach listuje ďalej: „Moja vízia bola od začiatku jednoznačná. Vedel som, že chcem viesť kvalitný biznis a do maximálnej možnej miery sa odlišovať od konkurencie. Preto som vytvoril platformu na princípe franchisingu, ktorú v budúcnosti plánujem rozšíriť v rámci krajín V4. Jej koncept je diametrálne odlišný od konkurenčných a zameriava sa na back office - komfortný servis pre realitné kancelárie a ich maklérov a marketingovú podporu, využívajúc princípy tzv. GUERILLA marketingu.“ Táto méta sa ako jeden z cieľov pred Máriom stále týči. Ten sa stále okrem rozvoja realitného centra aktívne venuje aj biznisu v prvej línii so zameraním na komerčné a industrálne nehnuteľnosti.

Máme svoju vlastnú značku kvality.

Zapálenému odborníkovi v realitách sa darí budovať stabilnú spoločnosť, disponujúcu unikátnym softvérom na usporadúvanie nehnuteľností a manažovanie maklérov. Nikto iný na Slovensku sa týmto systémom pochváliť nemôže. Svojich klientov v MGM zahŕňajú výnimočnou starostlivosťou; od osobného náberu danej nehnuteľnosti, jej predaja či kúpy až po poradenstvo a prepis energií a dodatočného odmenenia, a to všetko v najvyššej možnej kvalite. Všetky tieto služby majú už 8 rokov pod palcom vyškolení makléri, ktorých si Mário starostlivo vyberá.

Obchodník s nehnuteľnosťami aj školiteľ

„Mojou osobnou satisfakciou je, že niečo, čo som sa naučil v relatívne mladom veku, posúvam ďalej. Realizujem profesionálne školenia a tréningy zamerané na maklérske a obchodné zručnosti pre iné realitné kancelárie a pre NARKS. Doteraz ich absolvovalo viac ako 60 realitných kancelárií zo Slovenska, pričom nemám žiadnu reklamu, hlásia sa samé na základe referencií, “ opisuje pridanú hodnotu svojej činnosti Mário Glos.

Článok pokračuje pod reklamou

„Pre podnikateľa je samotné posolstvo veľmi dôležité. Dôležitejšie ako to, koľko zarobí, je, čo za svojou činnosťou vidí. Ak totiž chcete podnikať len kvôli peniazom, tak ich nikdy mať nebudete. Mali by ste mať víziu, cieľ, za ktorým si idete a peniaze sú len akýmsi bonusom toho, čo robíte,“ vysvetľuje, že klienta veľmi často presvedčí aj podnikateľovo nadšenie pre to, čomu sa venuje.

Robíme veci INAK.

Doterajšie pomyselne zavedené hranice v biznise v oblasti realitných kancelárií hravo prekračujú. „Vydali sme napríklad knihu s názvom Realitná príručka a okrem toho realizujeme jedinečný projekt Realitný vodičák. Na stredných školách ročne preškolíme cca 1 000 študentov v končiacich ročníkoch,“ prezrádza Mário Glos štatistiky. Dva týždne po absolvovaní prednášok študentov čaká testovanie. V realitnom centre MGM podľa výsledkov následne vypracujú rating jednotlivých škôl a vydajú certifikáty. „Projekt realizujeme už asi osem rokov. Za toto obdobie našimi rukami prešlo viac ako 10 000 študentov, ktorí získali základné zručnosti v oblasti realitnej gramotnosti,“ upresňuje Mário, ktorému sa minulý rok najnovšie podarilo nadviazať spoluprácu s 2 strednými stavebnými školami v Žiline, ktoré vytvorili samostatný študijný odbor: realitný a stavebný manažment a realitný maklér. Na tých študenti okrem teoretických vedomostí budú získavať cenné informácie priamo z praxe od realitných maklérov MGM. Najlepší z nich získajú stáž priamo v MGM, kde ich budú môcť aplikovať v praxi.

Podľa názoru odborníka na realitný trh je na prácu makléra človek mentálne zrelý vo veku 25 až 26 rokov. Konkurencie spomedzi stredoškolákov, ktorým mnoho zo svojej práce prezrádza, sa nebojí. „Myslím si, že existuje predpoklad, že daný žiak, keďže bol edukovaný nami, príde práve k nám,“ vysvetľuje.

Tento úspešný podnikateľ akékoľvek rady pre mladých začínajúcich podnikateľov považuje za bezpredmetné. Dôležité podľa neho je, aby robili, čo ich baví, pohlcuje, dali do toho srdce, pracovali tvrdo a vytrvali. Medzi biznismenov v Združení mladých podnikateľov Slovenska sa zaradil, pretože hľadal podobne zmýšľajúcich ľudí. „Vieme si navzájom pomôcť, poradiť si, spájať sa. Networking, rozvoj biznisu a kontakt s príjemnými a vzdelanými ľuďmi je to, prečo som hrdým členom združenia,“ prezradil na záver Mário Glos pohnútky, ktoré ho doviedli do kolektívu mladých slovenských podnikateľov.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky