Subway - franchisingová príležitosť

Neviete, v čom podnikať? Reštaurácia SUBWAY® môže byť aj Vaším podnikaním. Prinášame zaujímavý prehľad o tomto populárnom franchisingovom koncepte.

I. Základné informácie o franchisingovom koncepte Subway
Názov franchisingovej značky SUBWAY®
Odvetvie: gastronómia - rýchly reštauračný servis
Krajina pôvodu franchisingového systému: USA
Rok vzniku franchisingového systému: 1965
Celkový počet prijímateľov franchisy celosvetovo (franchisee)* 41175 prevádzok v 105 krajinách
Počet prijímateľov franchisy (franchisee) v Slovenskej republike*: 10
Možnosť zakúpenia master licencie pre Slovenskú republiku: nie

 

II. Popis hlavného produktu
Reštaurácie SUBWAY® sú celosvetovo známe svojimi jedinečnými sendvičmi. Sendvič si necháte od obsluhy pripraviť presne tak, ako ho máte radi a priamo pred Vašimi očami. Ak ste navštívili reštauráciu SUBWAY® viete, že sa môžete rozhodnúť pre druh chleba, z ktorého si chcete nechať svoj sendvič pripraviť a naplniť si ho presne tým, čo máte radi. Vybrať si môžete z bieleho či tmavého pečiva, s rôznymi druhmi korenia a posypov: syr a oregano, sezam, medové ovsené vločky a ďalšie gurmánske príchute.

Ako sme už naznačili, z reštaurácie SUBWAY® si odnesiete sendvič presne taký, aký chcete. Náš sendvičový špecialista Vám priamo pred očami rozkrojí pečivo tak, aby ste už na samom začiatku prípravy Vášho sendviča cítili vôňu čerstvého pečeného pečiva.

Potom sa rozhodnete, čím pečivo naplníte. Koncept SUBWAY® poskytuje veľké množstvo prísad, chutných omáčok a čerstvej zeleniny. Existuje veľké množstvo kombinácii a určite si vždy vyberiete tú, ktorá vyhovie Vašej chuti. Náplň sendvičov môže byť studená alebo teplá. Celý sendvič môže byť tiež zapečený.

Ďalším krokom je výber zeleniny a omáčky, ktorú si tiež môžete nechať odporučiť podľa najlepších skúseností obsluhy. A na záver bodka za dokonalým sendvičom – nechajte si sendvič posypať napríklad parmezánom alebo bylinkami.

Tento jednoduchý postup je práve to, čo do reštaurácií SUBWAY® láka tisícky návštevníkov po celom svete. Vedia, že si môžu vybrať ten „svoj“ sendvič, ktorý bude pripravený pred ich očami, podľa ich predstáv a výberu. Ak ochutnáte sendvič SUBWAY®, nebudete už chcieť žiaden iný.


III. Popis franchisingového konceptu Subway
Franchisový systém

Každá reštaurácia SUBWAY® patrí franchisantovi, ktorý ju tiež prevádzkuje. Úspechu reštaurácie napomáha perfektná prevádzka reštaurácie, správne umiestnenie pobočky a tiež ďalšie faktory. Ak splníte naše podmienky a budete schválený ako správna osoba pre zakúpenie franchisovej licencie, môžete sa spoľahnúť na našu pomoc už od prvého kroku k otvoreniu reštaurácie, detailne pri:
1. výbere vhodnej lokality,
2. vyjednávaní s vlastníkom priestoru,
3. dizajne reštaurácie,
4. dodávke zariadenia od našich overených výrobcov a dodávateľov,
5. školení prostredníctvom University of SUBWAY® a dvojtýždňového tréningu franchisanta,
6. školení pracovníkov pred i v priebehu otvárania vašej reštaurácie.

Ako franchisant ste zodpovedný za svoju firmu, rovnako tak i za reštauráciu. Spoločnosť SUBWAY® podporí vaše podnikanie v každom ohľade a odovzdá vám viac 48 rokov skúseností s konceptom. Niekoľko príkladov podpory:
1. schválení dodávatelia produktov pri zaručení kvality a ceny,
2. prevádzková príručka so všetkými informáciami,
3. mesačné hodnotenie reštaurácie s tipmi na vylepšenie prevádzky a profitu,
4. týždenné reporty, ktoré vám umožnia kontrolu prevádzky reštaurácie a odhalenie negatívnej tendencie a jej okamžitú nápravu,
5. hodnotenie zákazníckeho servisu,
6. ďalšia individuálna podpora.

To všetko vám pomôže maximalizovať tržby a predovšetkým zisk. Vďaka tomuto, ale tiež vďaka mnohým ďalším vlastnostiam, je sieť SUBWAY® najrozšírenejšou gastronomickou franchisou na svete!

Je potrebné si uvedomiť, že založenie vlastnej firmy nie je úplne jednoduché, pretože ho ovplyvňuje veľa faktorov. Je to však Váš výber, Vaše rozhodnutie a Vaša príležitosť.

Viac informácií na tému franšízy, rady a kontrolné zoznamy získate prostredníctvom nášho kontaktného formulára.

 

IV. Základné finančné informácie o franchisingovom koncepte Subway
Potreba vlastného kapitálu v Eurách (bez vstupného poplatku): 80 000 - 120 000 Eur
Výška vstupného poplatku do systému (cena licencie): 7 500 Eur
Ročné prevádzkové poplatky (v % z tržieb): 8 % z tržieb bez DPH
Typická dĺžka nábehovej fázy tržieb v mesiacoch: 1 mesiac
Typická dĺžka doby do otvorenia prevádzky (sprevádzkovania podnikania) v mesiacoch: 3 mesiace


V. Popis výhod franchisingovej spolupráce
Služby poskytované franchisorom pred štartom podnikania
Posúdenie atraktivity lokality prevádzky: áno
Úvodné školenie áno, v dĺžke 2 týždňov
Pomoc s vypracovaním podnikateľského plánu: áno
Zabezpečenie zásob/tovaru a pomoc so zariadením prevádzky: áno
Pomoc s realizáciou úvodnej marketingovej kampane: áno
Poskytnutie teritoriálnej exkluzivity: nie
Služby franchisora poskytované pravidelne počas podnikania:
Realizácia globálnych marketingových kampaní: áno
Denná podpora a konzultácie áno
Dodávky zásob áno
Možnosť spätného odkúpenia tovaru a zásob nie
Prevzatie prevádzky v prípade neúspešného podnikania nie

 

VI. Požiadavky na prijímateľov franchisy
Všeobecné požiadavky na lokalitu:

- každá lokalita je individuálne posudzovaná,
- reštauráciu je možno otvoriť aj na netradičných lokalitách, ako sú čerpacie stanice, nemocnice, školy, univerzity, business centrá a pod.

Všeobecné požiadavky na prijímateľa franchisy (franchisant):

- stotožnenie sa s konceptom,
- kapitálová pripravenosť,
- ochota priamo riadiť reštauráciu,
- nevyžadujeme skúsenosti s gastronómiou.

 

 Zdroj informácií: Mgr. Matej Varga, SUBWAY® Development Agent Slovakia

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Alojz Hlina o dôsledkoch konsolidácie v gastro sektore

Ako ovplyvní ceny stravovacích služieb zníženie DPH a čo spôsobí transakčná daň? O budúcich výzvach v gastre a ako sa pripraviť, s dlhoročným podnikateľom v tomto segmente.

Sadzby DPH v reštauračných službách od 1.1.2025

Ako uplatniť nové sadzby dane z pridanej hodnoty v gastro segmente od roku 2025? Praktické informácie aj príklady.

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?

Patrí Slovensko na gastronomickú mapu Michelin Guide?

Zaradenie do sprievodcu môže mať prínos pre náš cestovný ruch aj ekonomiku. Od čoho spolupráca s Michelinom závisí, aký význam by mala pre neocenené prevádzky a čo môže Slovensko ponúknuť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky