Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
Natívna inzercia alebo natívny obsah je buzzword dnešnej doby. Označuje reklamu, ktorá vlastne nie je reklama, ale je obsah, ale nie je to ani obsah. Že ste z toho zmätení? Žiadny problém, patríte medzi väčšinu, veď podľa prieskumov vie len málo percent ľudí povedať, čo to tá natívna reklama je.
V každom prípade, žijeme v obsahovej dobe, v ktorej klasická reklama priveľmi nefunguje. Preto kreatívni marketéri neustále hľadajú spôsoby, ako rozpovedať reklamný príbeh zaujímavou formou. Ak táto forma pripomína obsah v komunikačnom médiu, v ktorom sa šíri, môžeme hovoriť o natívnej reklame, alebo natívnom obsahu.
Dôležité je, že je to produkčne aj distribučne efektívna cesta, ako môžete dať o sebe vedieť. Pokiaľ... Pokiaľ neskĺznete do PR. Natívna reklama totiž musí spĺňať to, čo je základná méta každého obsahu – rozpovedať príbeh. Príbeh je to, čo nadviaže vzťah s čitateľom či divákom. Príbeh je to, čo udrží pozornosť, zaujme, nielen dodá informácie.
Ak chcete využiť natívnu inzerciu vo svoj prospech, hľadajte príbeh, ktorý viete rozpovedať a potom hľadajte spôsob, ako ho rozpovedať.
Poďte sa inšpirovať.
Land Rover a jeho výstup do neba
Land Rover svetu ukázal schopnosti svojho Range Rover SUV tak, že ho nechal vyjsť po schodoch k Nebeskej bráne v Číne. Príbeh, ktorý vyrozprával krátkym dokumentom, videli doteraz takmer štyri milióny ľudí.
Natívna reklama Land Roveru sa nesnažila ukázať, aké sú schopnosti nového SUV. Naopak, video ukázalo príbeh so všetkým, čo k tomu patrí. Pekné prostredie, ľudské odhodlanie, pochybnosť okolia a snahu poprieť tieto pochybnosti činom, zdolať vrchol, ktorý sa zdá za daných okolností nezdolateľný. A len tak okrem iného je tam aj nejaké SUV, ktoré k naplneniu tohto ľudského snaženia prispelo.
Heineken stavil na obľúbený seriál
Heineken chcel promovať nealkoholické pivo, tak vytvoril vtipné video o tom, ako vie pivo vo firme sceliť kolektív. A do hlavných úloh obsadil hercov z komediálneho seriálu Office.
Prečo táto natívna reklama fungovala? Z rovnakého dôvodu, prečo zafungoval seriál Office. Človek kancelársky sa v postavách a príbehoch našiel, vedel sa s nimi stotožniť. A zrazu sa tieto postavy ocitli v „reálnom“ svete, v skutočnej kancelárii a okrem iného hovoria niečo o pive, ale to ani nevadí, najmä že tam sú a dávajú podobné fóriky ako v seriáli.
Detská
rozprávačka v reklame výrobcu okien
Velux, výrobca strešných okien, chcel tiež porozprávať svoj príbeh natívnou formou, a tak urobil video o problémoch generácie žijúcej v uzavretých priestoroch. To sme my všetci, veď v problémoch, ktoré priblížil, sa nájde každý. A riešením je mať kvalitné materiály a preto strešné okná... Veď viete.
V čom bolo toto natívne video výnimočné? Keď vám poviem, že žijeme v znečistenom prostredí, ktoré…. Už ste znudení? Na okolnosti, ktoré poznáme, ale nevieme s nimi akosi pohnúť, sa ľudia naučili reagovať ignorovaním. Ibaže toto video zo známych faktov urobilo príbeh. A rozpovedalo ho vizuálne príťažlivou formou a cez skúsenosti dievčatka – malé dievčatko opisujúce vážnu tému a dôležité fakty prirodzenou formou dávajú videu úprimný presah do nevyhnutnosti nachádzať riešenie danej situácie.
Ako robiť natívnu reklamu?
Ak chcete využívať natívny obsah, nechváľte sa. Rozprávajte príbeh.