Postavili most nad priepasťou medzi ľuďmi hľadajúcimi zamestnanie a firmami, ktoré pátrajú po kvalitných kandidátoch. Ľudia stojaci za šikovným projektom menom CV CANDY.
Nájsť si prácu podľa svojich predstáv je v súčasnosti paradoxne rovnako náročné, ako získať vhodného kvalifikovaného pracovníka do svojho tímu. Napriek tomu, že sa na Slovensku denne cez rozličné portály, ktoré sprostredkúvajú ponuku práve, odošlú tisícky životopisov, len málo z nich padne na úrodnú pôdu. A kým miesta v rozličných firmách čakajú na obsadenie a zívajú prázdnotou, miera nezamestnanosti klesá len nebadane.
Nájsť čiastočné riešenie na vzniknutú situáciu sa podarilo vďaka startupovému projektu s názvom CV CANDY. Jeho vývojári si v úvode stanovili cieľ efektívne spojiť kandidátov na pracovné pozície s tými správnymi firmami. „Keďže firmám prestávajú fungovať klasické zdroje kandidátov do náborového procesu, na základe vedeckých výskumov sme pre ne vyvinuli nové usporiadanie pracovnej ponuky. To je minimálne o 30% efektívnejšie oproti štandardným ponukám. Zároveň sme pre firmy vytvorili nástroje, vďaka ktorým dokážu svoju pracovnú ponuku rozšíriť aj na pasívnych kandidátov na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Andrej Winter, výkonný riaditeľ spoločnosti CV CANDY.
Pracovnú ponuku tak ľudia túžiaci po novej pozícii vďaka CV CANDY nájdu aj na sociálnych sieťach. A to prostredníctvom tzv. interaktívnej a presne cielenej kampane. CV CANDY zároveň zapája zamestnancov aj do on-line odporúčacieho programu a uchádzačov zasa dokáže identifikovať na základe dopytu. Stačí pritom, aby si zamestnávateľ prostredníctvom CV CANDY vytvoril pracovnú ponuku. Tvorba by mu nemala zabrať viac ako 5 minút času. Potom mu už ostáva iba čakať na tých pravých zamestnancov. Najťažšiu prácu za neho odvedú odborníci.
Od študentov k zamestnancom
Príbeh stojaci za touto myšlienkou má však oveľa hlbšie korene ako len túžbu prepojiť firmy s adeptmi na zamestnancov. Autori CV CANDY sa až do jej vzniku angažovali v podobnom, no predsa odlišnom startupovom projekte Challengest. Ten sa stará o prepojenie štúdia s praxou a následne ľahšie uplatnenie absolventov škôl. Vďaka nemu boli jeho autori v intenzívnom kontakte s HR manažérmi a dokonca sa im podarilo získať cenu HR Gold. Fungujúci projekt sa tak rozhodli posunúť o krok ďalej a stvorili CV CANDY. „Položili sme si otázku, čo keby sme platformu skúsili rozšíriť zo študentov aj na staršie generácie. Ideu sme otestovali na prvých reálnych ponukách. Dospeli sme k poznaniu, že funguje až nad naše očakávania,“ opisuje proces formovania CV CANDY jeden z jej zakladateľov.
Autorom pôvodnej myšlienky efektívneho spájania potenciálnych zamestnancov s ich zamestnávateľom je 30-ročný Andrej Winter. V jej prvotnej podobe ju predstavil aj porotcom v súťaži Podnikateľský nápad roka. Ako sám priznáva, od podania prihlášky už pretieklo veľa vody a projekt CV CANDY nabral na kvalite. „Správny startup by sa mal podľa môjho názoru výrazne zlepšovať a postupom času kvalitatívne odlišovať od pôvodnej idey. Myslím, že môžem spokojne konštatovať, že to sa podarilo aj nám a náš nápad sme posunuli opäť o niečo ďalej. Náš dnešný produkt a teda aj samotný nápad je už výsledkom tímovej práce a hodnotnými skúsenosťami s reálnymi klientmi,“ hodnotí autor pôvodnej myšlienky; Andrej Winter.
Garancia spokojnosti
Myšlienka CV CANDY sa úspešne potýka s nejednou konkurenčnou platformou. Jej autori sa však neboja priznať, že sa od konkurentov majú čo učiť. Zároveň však sebavedome priznávajú, že vývoju projektu venovali veľkú pozornosť a nemálo času a postupne začínajú zbierať plody svojej vytrvalej práce. „Úplne na začiatku sme poctivo študovali veľké množstvo zahraničných štúdií a výskumov. A to najmä takých, ktoré boli zamerané na motiváciu uchádzača pri aplikovaní na danú pracovnú ponuku. Na základe našich zistení sme vytvorili novú úpravu pracovnej ponuky, ktorú si firma dokáže vyplniť bez akýchkoľvek dizajnových znalostí,“ objasňuje Andrej Winter.
Novovytvorenú úpravu pracovnej ponuky jej tvorcovia porovnávali so štandardnou úpravou na pracovných portáloch. Ukázalo sa, že prináša veľmi pozitívne výsledky. „Tá istá pracovná ponuka v našej úprave vytvára lepší dojem pokiaľ ide o rovnováhu v osobného a pracovného života, výšku nástupného platu či možností osobnostného rastu. Zamestnávateľa dokážeme urobiť o 10% atraktívnejšieho a jeho ponuku práce dokonca až o 20%,“ dodáva. Tajomstvo úspechu zrejme spočíva aj v presne cielenej kampani, ktorá oslovuje strategicky zvolené cieľové skupiny. Medzi konkurenčnými portálmi tak má CV CANDY výnimočné postavenie. Aj vďaka nemu si môže svojim klientom dovoliť poskytnúť až 60-dňovú garanciu spokojnosti.
Jednoduché a dostupné riešenie pre firmy aj uchádzačov
Na podnikaní milujú pocit, že môžu veci ovplyvňovať a robiť ich lepšími. CV CANDY v tejto chvíli už k dispozícii v slovenčine, češtine, angličtine, nemčine, či španielčine. V priebehu budúceho roka sa chystajú aktívne pracovať na expanzii k našim najbližším susedom: Poliakom a Maďarom. „Z pohľadu zamestnávateľov dokážeme obsadiť akékoľvek pozície. Či už juniorské, seniorské, intelektuálne, manuálne alebo pozície určené pre špecialistov či manažérov. Z pohľadu uchádzačov sme zameraní na všetky spoločnosti, ktoré hľadajú rýchle, jednoduché a dostupné, no najmä efektívne riešenie,“ za celý tím približuje Andrej Winter.
Do Podnikateľského nápadu roka 2014 sa partia ľudí s CV CANDY prihlásila najmä s cieľom spropagovať svoj produkt a získať silného a strategického investora. Hoci v súťaži neuspeli, krédom tímu je žiť každým jedným úspechom, preto v práci pokračujú vytrvalo ďalej. „Startup musí žiť svojimi malými úspechmi každý deň. Pretože aj tie budú mať veľký dopad na budúcnosť celého projektu. My sa zatiaľ tešíme z toho, že sa nám podarilo potvrdiť veľký potenciál nášho nápadu prostredníctvom reálnych zákazníkov,“ uzatvára Andrej Winter. V súčasnosti sa totiž CV CANDY môže pochváliť klientmi so zvučnými menami, ku ktorým patrí napr. T-com, Pixel Federation či spoločnosť Tatra banka.