Čo vznikne, ak sa spoja traja muži a nákupy? Fashion aplikácia Appendino, ktorá spája on-line nákupy s fyzickým kontaktom s tovarom.
Na blúdenie v obchodných centrách a nohy otlačené od lodičiek po dlhom nákupnom maratóne môžeme čoskoro zabudnúť. Prehrabávanie sa v regáloch a hľadanie toho správneho kúska sa stáva prežitkom. Fashion aplikácia Appendino poteší všetkých vyznávačov aktuálnych módnych trendov. V pohodlí svojho gauča, po ceste vo vlaku alebo krátením akejkoľvek dlhej chvíle vďaka tomuto šikovnému vynálezu zistíte, v ktorých prevádzkach majú šaty, kabelku alebo topánky presne vo vašej veľkosti či zvolenej farbe. Vy už len prídete, vyskúšate, zažijete a tovar si odnesiete domov.
Od reklamného panelu k mobilnej aplikácii
Za vznik aplikácie Appendino pravidelní návštevníci obchodov a butikov môžu poďakovať stereotypu a únave z podnikovej korporátnej kariéry jej tvorcov. Trojica pánov (!) v zložení Ján Radolec, Peter Fridrich a Eduard Segíň sa začala pohrávať s myšlienkou vývoja vlastnej aplikácie. Po neúspechu prvého nápadu s názvom FishMe prišla na rad aplikácia Appendino. Tú zrejme čaká celkom iný osud, ako jej predchodcu. „Projekt vznikol minulý rok, hoci chrobáka v hlave sme mali už pred tromi či štyrmi rokmi. Podstatou bola prezentácia aktuálneho sortimentu rôznych maloobchodníkov vo fashion oblasti,“ vysvetľuje jeden z tvorcov projektu, Ján Radolec. Spoločne s dvomi kolegami začali zhruba pred rokom technologicky i biznisovo cibriť svoj nápad. Keďže každý z nich profesijne pochádza z inej oblasti, ich spolupráca priniesla zaujímavý výsledok.
Appendino však nezačal písať svoj príbeh ako aplikácia na smartfóny. Pôvodný nápad mal kontúry panelu v nákupnom centre, ktorý by zákazníkov informoval o ponuke a prebiehajúcich zľavách v konkrétnych obchodoch. „Svet sa však rýchlo mení a k slovu sa dostali smartfóny, ktorých používanie exponenciálne narástlo,“ rozpráva Ján Radolec, ktorý skúsenosti zbieral v milánskej pobočke francúzskej spoločnosti L’Oreal. „Na centrále sme videli, aký sortiment ponúka napr. konkrétna prevádzka obchodného domu Tesco. Túto myšlienku sme sa preto rozhodli skombinovať s používaním inteligentných mobilných telefónov,“ upresňuje.
Prví sa dočkajú Slováci
Po roku vývoja má Appendino svoju premiéru. Vďaka podpore Slovak Business Agency a podpornému programu Startup Sharks ho tvorcovia predstavili na prestížnom viedenskom Pioneers Festivale 2015. V najbližších týždňoch Appendino spoznajú fanúšikovia nákupov na Slovensku, na jeseň 2015 sa naň môžu tešiť aj temperamentní Taliani. „Aktívne spolupracujeme napr. so značkou Bepon a tiež s talianskymi značkami Carpisa či Yamamay, s ktorými kooperujeme už na globálnej úrovni, a to so sídlami v Miláne či v Neapole,“ menuje Ján Radolec módne značky, ktoré sa stali základom fungovania Appendino. K nim sa už pridal aj módny dom Steffel, značka Office shoes, Timberland či Skechers.
Marketingový prostredník
„Aplikácia predstavuje jednoduchý módny katalóg, v ktorom si užívateľ môže prednastaviť rôzne kritériá. Či už ide o miesto, kde danú predajňu nájdete, značku oblečenia, veľkosť, farbu a ďalšie kritériá, ktoré filter ponúka,“ približuje fungovanie aplikácie Appendino. Tá bude prostredníkom v komunikácii medzi maloobchodníkom a zákazníkom. Zákazník si môže vytvoriť tzv. wish list a keď sa vyskytne blízko predajne, v ktorej sa nachádza niektorá z vybratých položiek, aplikácia ho pohotovo upozorní. Maloobchodníkovi umožňuje potenciálnym zákazníkom servírovať informácie o nových kolekciách alebo zľavách. „Predajcovia majú tiež možnosť vyselektovanej cieľovej skupine zasielať špeciálne personalizované kupóny. Sociálna sekcia poskytuje priestor na vzájomne zdieľanie informácií medzi používateľmi, ktorí zároveň môžu sledovať aktivity fashion blogerov či obľúbených módnych značiek,“ informuje Radolec.
Ak chcete mať prehľad o aktuálnej ponuke fashion značiek napr. v najbližšom obchodnom centre, namiesto sťahovania desiatich rôznych aplikácií postačí táto jedna. Jej tvorcovia už dnes uvažujú aj o ďalších šikovných nástrojoch, akými je napr. rezervačný systém. K ich plánom patrí aj otvorenie dverí k spolupráci s viacerými módnymi velikánmi z oblasti fashion značiek. V roku 2016 plánujú aj expanziu na nemecký, francúzsky a španielsky trh, ktoré sú domovmi najväčších módnych značiek sveta.