Komunikácia s cudzími ľuďmi je pre mnohých ľudí „ťažký oriešok“. Zlepšiť sa v tom pomáha unikátna platforma a skúsení kouči.
Budovanie vzťahov je náročná disciplína, v ktorej sa neustále treba zdokonaľovať. Komunikácia niekomu ide lepšie, iní sa jej musia priučiť. Mohlo by sa zdať, že chatovanie na internete je jednoduchšie a ide akosi samo od seba. Ani to však neplatí pre všetkých. Mnoho ľudí má problém aj s online komunikáciou a netuší, čo a kedy je vhodné napísať, hlavne ak sa na druhej strane nachádza potenciálny partner.
Jeden sa bál „randenia“, druhý vedel, ako na to – spojili sa a vznikol nápad na podnikanie
Presvedčil sa o tom aj zakladateľ platformy Relationship Hero. Keď mal Liron Shapira z Izraela 20 rokov, veľkým strašiakom pre neho bolo nielen rande naživo, ale dokonca aj online zoznamka. Mal totiž pocit, že by netušil, čo má hovoriť a „trepal“ by len nezmysly. V tom čase žil v Kalifornii. Jeho dobrý kamarát Lior Gotesman mu ukázal, že v skutočnosti existuje spôsob, ako viesť prirodzenú a zábavnú konverzáciu v online priestore. Potrebný je však návod niekoho, komu to prirodzene ide. Lior ukázal Lironovi, ako komunikovať a reagovať v rôznych situáciách, zatiaľ čo Liron naučil svojho priateľa programovať.
Obaja si uvedomovali, že na svete je s najväčšou pravdepodobnosťou veľa ľudí, ktorí majú podobný problém ako Liron. Ľudí, ktorí potrebovali usmerniť, či už preto, lebo boli introverti, prežili sklamanie vo vzťahoch, prípadne boli v nejakom vzťahu už dlhšie zaseknutí a nevedeli, ako ďalej.
Konkurencia je veľká, no našli cestu, ako sa odlíšiť
Trh poradenstva v oblasti vzťahov bol síce obrovský, dvojica však mala víziu a vedela, v čom sa chce odlíšiť. Zistili, že terapiu či odbornú pomoc v roku 2017 vyhľadávalo v USA približne 30 miliónov ľudí, v čom videli veľký trhový potenciál pre svoj nápad. Zakladatelia boli odhodlaní ponúknuť praktickú službu, ktorá bude oveľa osobnejšia ako sú chatboti založení na umelej inteligencii, ale zároveň menej intenzívna ako sú napríklad klinické služby v oblasti duševného zdravia.
Namiesto úzkeho zamerania sa iba na jeden aspekt, a to randenie, sa dvojica rozhodla zamerať na všetky oblasti spojené so single či partnerským životom. Vzťahový koučing, ktorý začali poskytovať, riešil nielen problémy s randením, ale aj rozchody, rodinné a intímne problémy a mnoho ďalších oblastí. Tento projekt je unikátny tým, že pomocou technológie spája odborníkov s ľuďmi, ktorí potrebujú pomoc. Jednou z funkcií platformy je možnosť poslať svojmu koučovi „screenshoty“ chatov alebo esemesiek so svojimi „známosťami“.
Zakladatelia spustili platformu Relationship Hero v roku 2017 a už o rok neskôr získali na projekt investície v hodnote dvoch miliónov dolárov od veľkých venture kapitálových spoločností, ako napríklad Foundation Capital, Village Global či Shrug Capital.
Služba ponúka koučov a neustálu podporu
Na platforme Relationship Hero môžu používatelia najskôr bezplatne konzultovať svoj vzťah alebo svoje problémy. Tím Relationship Hero im odporučí kouča, ktorý im v danej situácii môže poskytnúť pomoc. Používatelia si ale aj sami môžu vybrať, ktorého kouča by uprednostnili, či už na základe sympatií alebo dostupnosti. Na konci bezplatného sedenia sa môžu rozhodnúť, či chcú v sedeniach s profesionálnym koučom pokračovať.
Ďalším krokom je koučing naživo, pri ktorom si už daného kouča používatelia predplatia. Stretnutia s odborníkmi sú spoplatnené minútovou sadzbou. Sú k dispozícii nepretržite, aby používateľom pomohli dosiahnuť všetky ciele, či už vo vzťahu k druhým alebo k samým sebe. Koučovia veria, že s pomocou skúsenej osoby môže každý nájsť šťastie vo svojich vzťahoch.
Platforma taktiež poskytuje neustálu podporu. K svojmu koučovi sa môžete vrátiť vždy, keď potrebujete pomoc, a konzultovať s ním akékoľvek životné situácie.
Čo sa týka bezpečnosti, súkromie a dôvernosť sú na prvom mieste – zakladatelia zabezpečili šifrovanie stránok pre konverzácie aj platby.
Zákazníkov, ktorí hľadajú harmóniu vo vzťahu, neodrádza ani suma za službu
Táto služba stojí priemerného predplatiteľa okolo 200 dolárov (približne 170 eur) mesačne, ale povedzme si úprimne, čo je dôležitejšie ako nájsť harmóniu v medziľudských vzťahoch?
Potvrdzujú to aj výsledky spoločnosti Relationship Hero, ktorá už pomohla viac ako 25 000 klientom. Zákazníci sa pohybujú vo veku od 18 až do 70 rokov a zakladatelia tvrdia, že platformu využívajú muži aj ženy približne rovnako.
Posun značky Relationship Hero výrazne ovplyvnil dobrý marketing spoločnosti – vizuálna identita, dobrá stratégia či komunikácia na sociálnych sieťach. Ďalším dôležitým faktorom je model online podpory 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Aj vďaka tomu sa k Relationship Hero pripojilo už 100 trénerov a službu využíva viac ako 200 zákazníkov denne.
Za posledných pár rokov spoločnosť rozšírila svoju ponuku o programy skupinového koučovania, aby zapojila širší okruh používateľov a rozšírila pomoc. Spoločnosť sa taktiež snaží svoje služby dostať na zahraničné trhy a pridať francúzsky a španielsky hovoriacich koučov.
Zakladateľ spoločnosti Relationship Hero tvrdí, že ľudia sú ochotní investovať peniaze do budovania pevných vzťahov, a preto považuje za svoju povinnosť uľahčiť im to prostredníctvom svojej platformy.
Zdroje: relationshiphero.com, theentrepreneurfund.com, datingnews.com, datingadvice.com, zain-ventures.com