Podnikateľka Slovenska 2014: Výsledky hovoria za vás, nezáleží na tom, či ste muž alebo žena

Podnikateľka Slovenska 2014: Výsledky hovoria za vás, nezáleží na tom, či ste muž alebo žena
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Svieža myseľ, dostatočná dávka kreativity a neohraničená vytrvalosť. Ingrediencie, s ktorými každý deň pracuje držiteľka ocenenia Podnikateľka Slovenska za rok 2014.

Pozitívna emócia z darovaného dekoračného svietidla rozhodla o jej osude na mnoho rokov dopredu. Marianna Slivková, podnikateľka Slovenska 2014, si ochotne zaspomínala na počiatočné chvíle očarenia z neobyčajnej lampy. „S bratom sme sa posadili doprostred miestnosti, vybalili množstvo káblikov a vlákien a napokon rozsvietili efektné svietidlo. Bol to pre nás úžasný, neopakovateľný pocit. Zrazu sme si uvedomili, že by sme ho chceli šíriť ďalej,“ približuje pôvodnú myšlienku podnikania so svietidlami úspešná podnikateľka.

Zákazníci sa objavili takmer okamžite

Súrodenci nestrácali ani chvíľu a chopili sa podnikateľskej príležitosti. Spoločne sa pustili do výroby tzv. hviezdneho panela, ktorý si hrdo umiestnili na jednu z kuchynských stien. „S prvým výrobkom sme sa pre inšpiráciu rozhodli podeliť prostredníctvom internetu aj s našimi potenciálnymi klientmi,“ opisuje víťazka súťaže Podnikateľka Slovenska 2014 prvý spoločný projekt a dopĺňa: „Svietidlový panel u nich zožal obrovský úspech. Tak sa nám otvorila brána do neobmedzeného sveta dizajnových svietidiel.“

Prví zákazníci prišli podľa Marianny Slivkovej takmer okamžite. „Len čo sme spustili náš inšpiratívny web s fotografiami výrobkov, dopyt na seba nenechal dlho čakať. Klienti spoznali, že na Slovensku sa jedná o nezaužívaný, atypický tovar,“ rozpráva. Novinka na trhu sa im zapáčila natoľko, že v LEDeco solution, s.r.o., mali plné ruky práce.

Postupnými krokmi sa portfólio firmy rozrastalo čoraz viac do šírky. Okrem ďalších typov svietidiel pribudlo napr. aj líniové podsvietenie či veľkolepé lustre. „Začali sme pridávať hotové svietidlá, no tiež sme získali zastúpenie viacerých zahraničných firiem u nás na Slovensku, ale aj v Českej republike,“ približuje mladá podnikateľka s optotechnikou.

Prekážky neexistujú

Dnes už úspešní podnikatelia vtedy objavili medzeru na trhu, ktorú sa rozhodli vyplniť. Vydali sa na podnikateľskú dráhu s cieľom uspokojiť dopyt po dizajnovo nezvyčajnom, ale najmä praktickom type osvetlenia. Svetlo tak prinášajú aj tam, kde iní výrobcovia končia. Osvetľujú mokré priestory, sauny či ťažko prístupný priestor. Okrem ojedinelého praktického riešenia ľuďom predávajú emóciu z estetického zážitku. V súčasnosti im v tom pomáhajú viac ako dve desiatky zamestnancov.

Víťazka biznis súťaže Podnikateľka Slovenska 2014, určenej pre ambiciózne podnikateľky, sa netají tým, že najvyššou cenou za úspech je čas . „Ak chceme preraziť, práci musíme venovať veľké množstvo úsilia, no najmä času. A to často na úkor voľnočasových, či dokonca rodinných aktivít,“ prezrádza sympatická blondínka. „Napriek tomu sa snažím aspoň 2-krát v priebehu týždňa nájsť si čas na seba a zacvičiť si. V dlhodobom časovom horizonte sa telo i myseľ človeku odvďačia a on sa tak opätovne môže maximálne sústrediť na prácu,“ načrtáva recept na úspech Marianna Slivková.

Nový rok, nová značka, nový titul

Dizajnové portfólio firmy LEDeco solution, s.r.o. postupne nadobúdalo jednoduchšiu, no komplexnejšiu podobu. Práca vytrvalých súrodencov napokon vyústila do vlastnej série svietidiel, ktorú zákazníkom predstavili ešte začiatkom uplynulého roka. „Rozhodli sme sa ju prezentovať pod celkom novou značkou. Dizajnové svietidlá značky FOSALI sa tak už dnes nachádzajú vo viacerých domácnostiach a verím, že ich počet bude stále rásť,“ dúfa víťazka súťaže.

So značkou FOSALI sa pokúsili obsadiť aj zahraničný trh. Výrazne im pritom pomohla najväčšia celosvetová výstava osvetlenia vo Frankfurte. „Pochvala sa nám ušla priamo od veľkých hráčov, ktorí ocenili kvalitu a vzhľad nášho dizajnu. Tento moment subjektívne vnímam ako jeden zo svojich najväčších profesijných úspechov,“ hodnotí úspech vlastnej série výrobkov, navrhnutých na Slovensku, no zbierajúcich úspech aj za jeho hranicami.

Prioritou je zahraničie

Ďalšie pracovné ciele na tento rok ostávajú aj naďalej za hranicami našej krajiny. „Na zahraničnom trhu, kde sa nám podarilo minulý rok úspešne vstúpiť, sa chceme pevne etablovať a zaujať stabilné miesto na trhu,“ načrtáva expanzívne biznis ciele na rok 2015.

Čerstvá držiteľka titulu najlepšej podnikateľky Slovenska kladie do popredia predovšetkým pracovnú disciplínu. „Vopred sa snažím pevne si stanoviť priority, a pri práci sa nimi riadiť. Práca na jednotlivých projektoch a tiež dodržiavanie deadlinov potom ide omnoho ľahšie,“ myslí si Marianna. Korením napredujúceho biznisu je podľa nej aj kreatívna myseľ s dostatočnou dávkou vytrvalosti. Dve nevyhnutné substancie, ktoré tvoria pevný základ firemného úspechu.

Výsledky hovoria za vás

Titul Podnikateľka Slovenska 2014 prijala s radosťou, no najmä s pocitom zadosťučinenia. „Myslím si, že obrovský počet hodín strávených nad prácou, spôsob vedenia a spolupráce s našimi zamestnancami, no najmä konečné výsledky začína byť naozaj vidieť. Naozaj ma teší, že to neuniklo len našej pozornosti a pozornosti našich klientov a fandí nám aj širšia verejnosť. Myslím si, že práve to bol jeden z dôvodov, pre ktoré porota zahlasovala za moje meno,“ prezrádza svoje dojmy podnikateľka, ktorá stále vidí priestor na zlepšenie.

O všetky dôležité rozhodnutia, úspechy aj neúspechy sa delí so svojim bratom, ktorý je pôvodcom tejto podnikateľskej idey. „Navzájom sme si psychicky veľkou oporou. Spoločne sa nám darí posúvať veci dopredu a plynulo napredovať,“ prezrádza, no takto pokračuje: „Osobne to vnímam tak, že pre ženy je situácia v podnikaní o niečo sťažená. A to najmä pre rodinné povinnosti spojené s výchovou detí. Výkony však hovoria za nás, takže napokon je to úplne jedno, či na čele úspešnej firmy stojí muž alebo žena.“

Hoci je autorom pôvodnej myšlienky Mariannin brat, vďaka nej naberá ich biznis reálne kontúry. Do firmy prináša obchody, no zároveň sa stará aj o návrh a dizajn svietidiel na báze inovatívnych LED technológií a optických vlákien. Každý deň vníma ako výzvu, ktorá jej umožňuje žiť svoj podnikateľský sen. Najnovšie s titulom Podnikateľka Slovenska 2014.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Titul Mladý inovatívny podnikateľ roka 2024 je udelený: kto zaujal?

Vo finále dominovali ženy podnikateľky. Porota ocenila nápady z oblasti vzdelávania, technológií, zdravotníctva a výroby dizajnových dekorácií. Kto je víťazom?

Súťaž Mladý inovatívny podnikateľ 2024 sa blíži: ako sa zapojiť?

Na finalistov čakajú atraktívne ceny. Aké sú podmienky, kde a dokedy sa registrovať a čo finalisti získajú?

Slovensko pozná Mladého inovatívneho podnikateľa roka 2023

Vo finále súťaže zaujali samoobslužné sauny, výber vína pomocou umelej inteligencie či poradenstvo pri expanzii firmy. Kto sa stal víťazom a čo finalisti získali?

Brikety z konského trusu Fluf: predsudky strieda úspech

Nápad košických gymnazistov ľudia brali ako vtip. Ide pritom o ekologickú a cenovo dostupnú alternatívu vykurovania. Ako búrajú predsudky a čím si získavajú zákazníkov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky