Pod značkou Villo.in sa skrýva štýlový detský dizajnový nábytok vyrábaný z kvalitných prírodných materiálov v dielňach na Slovensku. Päťčlenný tím spoločnosti Villo.in dizajnuje produkty tak, aby boli nielen kusom nábytku, ale aj hračkou pre deti. Dbajú pri tom na detaily, bezpečnosť a celkový dizajn. Na otázky podnikajte.sk odpovedá Zuzana Krnáčová, ktorá má v tíme na starosti oblasť PR a marketing.
Prečo ste sa rozhodli zapojiť do Podnikateľského nápadu roka 2013 a aké ste mali ambície?
Do Podnikateľského nápadu roka 2013 sme sa prihlásili, pretože sme chceli spropagovať náš nápad s detským dizajnovým nábytkom villo.in, na ktorom sme robili. Ambície sme nemali, keďže sme vôbec netušili, ako sa porota postaví k takémuto neIT projektu. Nakoniec sa k nemu celkom pozitívne postavila nielen porota, ale aj ľudia, ktorí súťaž sledovali. Video na Youtube, ktoré sme pre Podnikateľský nápad roka 2013 vyrábali, má za dva mesiace viac ako 5000 pozretí.
Ako dlho pred prihláškou do súťaže ste s Villo.in už podnikali?
Tím sme dali dokopy v máji 2013, v júni sme založili spoločnosť. V októbri už máme pripravené tri produkty a niekoľko doplnkov. S prvými sme už vyšli na trh, ďalšie plánujeme v najbližšej dobe.
Aký tím stojí za týmto nápadom?
V tíme sme piati ľudia z rôznych oblastí. Myslíme si, že hlavne tá rôznorodosť tímu je dôležitá, lebo každého baví niečo iné a to aj robí. Tím sa skladá z týchto ľudí: Soňa Otiepková – dizajnérka, Štefan Starinský – architekt, Mirka Kubaská – chemička, Andrej Coplák – koordinátor dodávateľov a logistiky a ja, Zuzana Krnáčová sa starám o PR a marketing. A okrem toho každý robí to, čo práve treba.
Čo je hlavnou pridanou hodnotou Villo.in?
Produkty, ktoré vyrábame sú dizajnové kusy detského nábytku. Vyrábame ich na Slovensku a dbáme na to, aby boli vyrobené kvalitne. Keďže dizajnové kusy nábytku od svetoznámych dizajnérov sú na svetovom trh často cenovo nedostupné, my sa ich snažíme robiť dostupnejšie. Ak chce mať niekto doma niečo pekné a vhodné pre deti, určite by sa mal pozrieť na naše produkty.
Aké máte s nápadom ďalšie podnikateľské ciele?
Keďže fungujeme naozaj len krátko, plánujeme rozšíriť ponuku produktov, ktoré momentálne máme na webe www.villo.in. Ponuku rozšírime o rôzne produkty a doplnky, z ktorých máme dosť už pripravených. Následne plánujeme vytvoriť sklad, aby sa náš tovar dostal k svojim majiteľom čo najskôr. Keď na tomto všetkom vytvoríme fungujúci systém, kde vychytáme aspoň nejaké muchy, začneme produkty ponúkať na zahraničné trhy.
Čo si myslíte, že bolo kľúčové pre úspech v Podnikateľskom nápade roka 2013?
Podľa mňa bolo kľúčové mať už nejaké konkrétne výsledky, ktoré môže porota vidieť. Na základe toho asi vedeli zhodnotiť, či má nápad vôbec trhový potenciál. Ale samozrejme kľúčové mohlo byť pre porotu niečo iné, o čom neviem, takže moju odpoveď berte s rezervou .
Čo by ste na základe účasti v Podnikateľskom nápade roka 2013 poradili budúcim účastníkom?
V prvom rade podnikajte, súťažiť choďte len ak máte čas.
Prečo by ste súťaž odporučili iným záujemcom?
Podnikateľský nápad roka by som odporučila záujemcom hlavne z toho dôvodu, že ak aj robíte super vec a nikto o tom nevie, tak je to nanič. Ide o výborný spôsob, ako sa spropagovať a ukázať, na čom pracujete.
Zoznam a vizitky všetkých finalistov Podnikateľského nápadu roka 2013 nájdete TU.