Prečo sa jeden z top podnikateľov Slovenska neváha na chvíľu opäť stať začínajúcim startupistom?
Dva roky po ukončení štúdia medicíny dal zdravotníctvu zbohom a nastúpil na dráhu podnikateľa. Tú sa mu podarilo rozbehnúť naozaj úspešne. Spoluzakladateľ a spolumajiteľ firmy EXIsport však ani po rokoch v prosperujúcom biznise nezabúda na svoje začiatky a svoju pozornosť aj v súčasnosti venuje novátorským myšlienkam z radov startupov. Tomáš Bél sa startupom venuje z pozície investora, mentora a tzv. coacha, no nebráni sa ani sadnúť si do lavice s úplnými začiatočníkmi vo svete biznisu a stať sa súčasťou ich startupového tímu. Naposledy tak urobil napr. aj na tohtoročnom košickom startup weekende. Popri tom sa venuje vedeniu svojho tímu, združeného po hlavičkou firmy Anovative. Tá sa venuje inováciám, digitalizácii, biznisu nových obchodných modelov a tiež poradenstvu a konzultáciám pre firmy.
„Nikto nie je taký skúsený, aby nemohol byť ešte skúsenejší,“ odpovedá Tomáš Bél na otázku, prečo sa ešte aj po rokoch strávených vedením úspešného biznisu rád pridá k začínajúcim startupistom. Zároveň sa nevyhýba ani networkingu a možným investičným príležitostiam, ktoré by mu interakcia s autormi inovatívnych startupových nápadov mohla ponúknuť. Kvalitu startup weekendov totiž vníma ako neustále stúpajúcu: „Účastníci sa stávajú omnoho vyspelejšími a podujatia naberajú zmysluplnejší a podnikateľský drive.“
Slovenský expert na maloobchod najnovšie prišiel s nápadom tvorby teritoriálnych máp pre stredných a veľkých podnikateľov. Práve s touto myšlienkou doplnil rady startupistov na tohtoročnom košickom startup weekende. „Cieľom je vizualizovať vybraté dáta na mape a podnikateľovi tak ponúknuť možnosť objektívne sa rozhodnúť napr. pri otázkach ako a kde otvoriť novú predajňu, akú by mala spádovú oblasť, či v ktorej z predajní sa viac oplatí investovať do marketingu,“ opisuje projekt, ktorý by mal obchodníkom relatívne rýchlo a lacno dopomôcť k efektívnejšiemu fungovaniu.
Startupistom odporúča byť veľmi optimistický a energický, no pritom disponovať rovnakou mierou racionality. Za nevyhnutnosť úspechu startupového tímu považuje do detailov premyslený realistický biznis plán, efektívne zadelenie úloh v tíme a tiež dostatočné zadefinovanie cieľa a pridanej hodnoty produktu.