Tim Ferriss

Tim Ferriss
Evita Urban

Reklamná textárka a marketérka na voľnej nohe. Jej úlohou je nájsť to, čím sa odlišujete od konkurencie a predať to ďalej tak, aby sa budovali dlhotrvajúce vzťahy.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Povedomie širokej verejnosti získal bestsellermi Štvorhodinový pracovný týždeň Štvorhodinové telo. Mal vlastnú šou Trial by Fire, v ktorej mal jeden týždeň na to, aby sa naučil veci, ktoré sa iní učia roky. Je prvým Američanom zapísaným v Guinessovej knihe rekordov ako držiteľ svetového rekordu v tangu. Je sériovým podnikateľom a svoj čas alebo peniaze investoval napr. do Twitteru Posterous a StumbleUpon. Muž, ktorý prednáša svetovým organizáciám vrátane CIA a ktorý si vyslúžil označenie Indiana Jones digitálneho veku. Tim Ferriss.

Timothy Ferriss sa narodil 20. júla 1977 v americkom meste East Hampton, v okrese New York. Vyštudoval neurovedy a východoázijské štúdiá na univerzite v Princetone. Ešte počas štúdia v roku 1999 vyhral národný šampionát USAWKF Sanshou (čínsky kickbox) tak, že vytlačil súperov z ringu. V roku 2001 vo veku 23 rokov založil spoločnosť BrainQUICKEN predávajúcu športové výživové doplnky, ale v roku 2009 ju predal londýnskej spoločnosti zaoberajúcej sa rozvojovým kapitálom a odvtedy sa sám venuje investovaniu a rozvoju podnikania.

Tim Ferriss nikdy nemal ambíciu pracovať pre niekoho iného. Je veľkým zástancom slobodného podnikania a napísal o tom aj knihu Štvorhodinový pracovný týždeň. Radí v nej, ako odstrániť nepotrebné a nadbytočné aktivity tak, aby človek zefektívnil svoju činnosť, nemusel pracovať od deviatej do piatej a mohol popri práci rozvíjať aj svoj osobný život. Všetko, o čom píše, si vyskúšal na vlastnej koži. Má však rád vedecké vysvetlenia, a preto sú jeho knihy síce písané ľahko čitateľným štýlom, ale zároveň obsahujú časti s vedeckými dôkazmi jeho hypotéz.

Článok pokračuje pod reklamou

Hoci kniha Štvorhodinový pracovný týždeň z Tima spravila hviezdu, jeho druhá kniha Štvorhodinové telo sa predávala omnoho rýchlejšie. Dôvodom bolo to, že Tim tentokrát našiel spôsob, ako za mesiac schudnúť 9 kg, raz týždenne sa pritom môcť prejedať a zároveň cvičiť iba 4 hodiny za celý mesiac. A to je iba malá časť toho, čo kniha ponúka. So svojím podtitulom „Nezvyčajný návod na rýchle chudnutie, úžasný sex a nadobudnutie nadľudských schopností“ vyvolala záujem mnohých čitateľov a dnes Ferrissov blog navštevuje mesačne viac ako milión ľudí, ktorí Timovi pomáhajú testovať jeho diéty a cvičenia. Samozrejme, Tim na úspech svojej knihy o chudnutí okamžite zareagoval novou knihou Štvorhodinový šéfkuchár, ktorá má vyjsť 25. septembra 2012.

K závratnému predaju Ferrisových kníh výrazne prispel spôsob marketingu, akým sa Ferriss rozhodol svoje diela šíriť. Namiesto toho, aby predával produkt, predával nový trend. Nazval ho lifestyle dizajn, definoval ako kombináciu manažmentu, marketingu, produktivity a  iných oblastí a začal o tom písať blog. A vo chvíli, keď sa širšie médiá zaoberali niektorou z tém, automaticky spomenuli aj Ferrisove knihy, ktoré sa danou problematikou zaoberali. Okrem toho sa spriatelil s mnohými bloggermi a tí potom šírili slovo Ferrissovo ďalej. Jednoduchý, ale geniálny marketing. Namiesto toho, aby sa snažil predať produkt aj cez mŕtvoly, začal sa rozprávať s komunitou. Stálo ho to možno rovnaký čas, ktorý by strávil tvrdým predajom, ale vybudoval dlhotrvajúce osobné vzťahy s členmi svojej komunity.

Skúsenosti a techniky Toma Ferrissa sú pre iných natoľko zaujímavé a cenné, že si ho ako speakera pozvali už mnohé prestížne organizácie a pozývajú ho prednášať aj na mnohé svetoznáme konferencie. Z organizácií spomeňme napr. Google, Microsoft, Nike, PayPal, Facebook a CIA (Centrálna spravodajská služba USA), zo škôl to boli MIT, Harvard Business School, Princeton University a Standford Graduate School of Business. Ferriss vystupoval na konferenciách ako LeWeb,  Web 2.0 Exposition, EG a FOO Camp. A aby sa popri tom všetkom nenudil, trénuje elitných športovcov a rekordmanov.

O tom, že Ferriss sa naozaj nenudí, svedčí aj fakt, že popri písaní kníh na rôzne témy, prednášaní o podnikaní a trénovaní športovcov stíha byť aj anjelským investorom na plný uväzok. Nové médiá považuje za veľmi dôležité, a tak investoval už do startupov ako Twitter, Posterous,  DailyBurn (predtým Gyminee), Reputation Defender, Foodzie, Badongo, RescueTime, a SimpleGeo. Zároveň je poradcom pre StumbleUpon a Shopify. Tento rok mu opäť vychádza kniha, tak uvidíme, s čím novým príde Timothy Ferriss nabudúce.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Evita Urban
Evita Urban

Reklamná textárka a marketérka na voľnej nohe. Jej úlohou je nájsť to, čím sa odlišujete od konkurencie a predať to ďalej tak, aby sa budovali dlhotrvajúce vzťahy.


Osobnosť Tomáša Baťu: s konkurenciou nesúťažil, bral ju ako partnera

Ako sa vlastnosti Tomáša Baťu odrazili v budovaní a úspechu jeho podniku?

Tomáš Baťa - geniálny podnikateľ, ktorého princípy a heslá inšpirujú dodnes

Len málokto z osobností našich dejín dokáže svojím životom inšpirovať súčasnú spoločnosť. Jedným z nich je bezpochyby podnikateľ Tomáš Baťa, ktorého princípy a heslá nasledujú biznismani ešte aj dnes.

Baťovské princípy podnikania ešte nevymreli. Ako si ich osvojili český a slovenský podnikateľ?

Stretli sme sa na podnikateľskej konferencii, ktorá približovala historický odkaz Tomáša Baťu. Slovák Rudolf Lukačka a Čech Libor Musil zanietene a s veľkým obdivom rozprávali o tom, k čomu ich velikán československého biznisu inšpiroval. Z Baťovho prístupu k podnikaniu by sa podľa nich mali učiť aj budúce generácie.

Čo sa od Baťu môže naučiť dnešný podnikateľ?

Ktoré princípy baťovského systému riadenia platia aj dnes a mnohí podnikatelia o nich netušia?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky